اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خبر داد

اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های سطح استان خبر داد.

اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز ظهر امروز در دومین جلسه مشترک انجمن‌ها و کمیته‌های مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: احداث چهار کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های استان و هفت کتابخانه روستایی گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

دست‌باز هدف از برگزاری این جلسات را هم‌افزایی، هماهنگی و حل مشکلات این انجمن‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به عضویت 10 درصد از جمعیت استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: ‌امید است تا پایان سال 91 آمار عضویت کتابخانه‌های عمومی استان افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به تخصیص نیم درصدی سهم کتابخانه‌ها از 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر چهارم رئیس جمهور به شهرداری‌های استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: این عتبار باید هرچه سریع‌تر به حساب کتابخانه‌ها واریز شود.

دست‌باز با اشاره به انتقال یک میلیون و 500 اسناد ملی استان از آذربایجان شرقی به استان اردبیل گفت:‌ می‌توان کتاب‌های خطی اردبیل موجود در کتابخانه‌های تهران را نیز به کتابخانه‌های استان انتقال داد.

این مسئول برپایی ایستگاه‌های سیار مطالعه در مکان‌هایی چون آموزش و پرورش و پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و چهار مکان دیگری که از سوی خود این دستگاه‌ها اعلام آمادگی شده را بسیار اقدام ارزشمندی عنوان کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: ارائه کتاب‌ها در ایستگاه‌های سیار مطالعه باید در ابتدا تائید و کارشناسی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دست‌باز در پایان سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی فرهنگی مطالعه را باید در درون خانواده‌ها جستجو کرد، اظهار داشت: ‌در ابتدا باید این فرهنگ‌سازی از درون خانواده‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول