اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس نهم در مخالفت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی:

نمی‏توان قیچی باغبانی را از خلیلیان گرفت و با آن جراحی کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمی‏توان قیچی باغبانی را از دست خلیلیان گرفت و با آن اقتصاد را جراحی کرد.

نمی‏توان قیچی باغبانی را از خلیلیان گرفت و با آن جراحی کرد

علیرضا خسروی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان درباره تصمیم شماری از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: «بنده مخالف این قبیل استیضاح‏ها هستم» و با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشورمان با آن روبه‏رو هستیم، به صلاح نیست که این نوع استیضاح‏ها انجام شود.

وی تصریح کرد: «نمی‏توان قیچی باغبانی را از خلیلیان گرفت و با آن جراحی کرد»؛ خیلی به صلاح نیست با توجه به اینکه مدت زیادی از عمر دولت باقی نمانده است، به این قسم اقدامات دست زد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید برخی دوستان می‏گویند دولتی هم که جدید می‏آید، تازه کارش را آغاز کرده است و باز هم نمی‏توان استیضاحی کرد.

خسروی گفت: اما باید دانست وقتی که دولت جدید روی کار آمد، باید قول و قرارها و اهداف برنامه پنجم توسعه و مواردی که در چشم‏انداز است، را برایش تعریف کنیم.

وزارت تجارت وارد می‏کند، وزیر کشاورزی استیضاح می‏شود

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: انتظاری که از وزیر کشاورزی داریم را باید بدانیم و در نظر داشته باشیم که در ادغام دو وزارت‏خانه صنایع و معادن و بازرگانی سابق، مسائل اساسی در زمینه واردات به وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی واگذار شد.

خسروی افزود: این در حالی است که ما مسائل مربوط به کار، کشاورزی، قیمت و واردات را از وزیر جهاد کشاورزی سؤال می‏کنیم.

وی بیان داشت: این ادغام‏ها و تفکیک وظایف می‏تواند بسیار تأثیرگذار باشد و باید به آنها به خوبی توجه داشت.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیل‏ها و خشکسالی‏هایی که به طور غیرمنتظره در کشور به وجود می‏آید، می‏تواند در عملکرد وزارت جهاد کشاورزی بسیار تأثیرگذار باشد.

خسروی بیان کرد: باید ببینیم از یک وزیر چه انتظاری داریم و توانایی‏ها و ابزارهای در اختیار او چیست و خواسته‏های ما از یک وزیر چگونه تعریف شده است.

وزیر جهاد کشاورزی هیچ اراده‏ای روی بانک کشاورزی ندارد

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: بانک تخصصی و ویژه‏ای در این حوزه به نام بانک کشاورزی تأسیس شده است؛ در حالی که وزیر جهاد کشاورزی هیچ اراده‏ای روی آن ندارد.

وی گفت: انتقاداتی به وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد و این وزارت‏خانه شاید می‏توانست در برخی بخش‏ها قوی‏تر عمل کند و با قوت بیشتری وارد شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمونه آن، بحث پیگیری خرید گوشت است و اعلام شد که به طور مثال تنها در استان سمنان بیش از 300 هزار رأس دام وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی می‏توانست در این بخش با همت و تلاش بیشتری وارد شود و انتقاداتی نیز در این زمینه وجود دارد.

خسروی اضافه کرد: در برهه کنونی، چندان زمان این کارها نیست و شاید اگر شرایط عادی اقتصادی ‏بود و تنش‏های دیگری در جامعه وجود نداشت، مجلس در این موارد حتی برخوردهای شدیدتری می‏کرد.

وی تصریح کرد: اما به نظر می‏رسد در زمان حاضر تا فرد جدیدی بیاید، وزارتخانه را بشناسد، اتاق‏ها و ساختمان‏های وزارتخانه آن را ببیند و به سرکشی از مجموعه زیر نظر خود بپردازد، عمر دولت دهم تمام شده است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما همه این‏ وقایع را نشانه دخالت دست خدا می‏دانیم و حداقل این مسائل، آن است که در وزارت جهاد کشاورزی می‏توان بخش‏هایی از مسئولیت‏هایی که هم‏اکنون در حاشیه وزارت‏خانه‏های دیگر است را مورد بازنگری قرار داد.

خسروی با مثالی در همین بخش ادامه داد: در کشور سد می‏سازیم اما معلوم نیست که از آن به بعد را چطور باید تعیین تکلیف کرد؛ البته بخش‏هایی از مسائل مشخص شده است و باید با دقت نظر بیشتری در این حوزه‏ها ورود پیدا کرد.

وی اضافه کرد: لازم به بررسی است که بدانیم کانال‏های آبیاری را باید در چه مناطقی ایجاد کرد و چه بخش‏هایی از آن بین مزارع باشد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول