اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شادگان در مجلس خبر داد

موافقت 60 نماینده برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شادگان در مجلس به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و موافقت 60 نماینده با این امر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر خوزستان با خشکسالی روبه‌رو شده و همین امر مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

موافقت 60 نماینده برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: برخی شهرهای استان خوزستان نه تجاری هستند و نه اقتصادی بلکه تنها در بعد کشاورزی حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر آن‌چنان که شایسته بوده کشاورزی و کشاورزان حمایت نشده‌اند، افزود: در همین راستا اقتصاد زندگی کشاورزان با مشکلات ریز و درشت بسیاری رو در رو است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سوسنگرد و شادگان شهرهایی هستند که در بخش کشاورزی بسیار مستعد اما دارای اقتصاد کشاورزی ضعیفی هستند.

* با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی موافقم

وی در ادامه به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و موافقت 60 نماینده مجلس با این امر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر استان خوزستان با خشکسالی روبه‌رو شده و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

تمیمی با اشاره به اینکه با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی موافقم بیان کرد: عدم توزیع مناسب کود شیمیایی، بازپرداخت تسهیلات کشاورزی و کمبود آب بهینه برای توسعه بخش کشاورزی از جمله مواردی ا‌ست که کشاورزان را با مشکل و نقصان مواجه کرده است.

وی با اشاره به کشاورزی شهرستان شادگان اظهار کرد: در این منطقه کشاورزان با کمبود کود شیمیایی روبه‌رو بوده و با این مشکل اقتصاد و معیشت خود را به سختی سپری می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: زمین یک هکتاری 10 کیلو کود شیمیایی دریافت کرده و با این میزان باید سال زراعی خود را سپری کند!

وی اضافه کرد: کشاورزانی که تسهیلات کشاورزی دریافت کرده به دلیل خشکسالی کمتر از 20 هکتار گندم و شاید کمتر برداشت کرده و با وجود اینکه در تأمین درآمد خود مانده‌اند باید وام‌های دریافتی را بدون مهلت و با سود کلان بازپرداخت کنند!

تمیمی با بیان اینکه کشاورزان شادگانی روزبه‌روز در باتلاق فرو می‌روند و کسی نیست که به داد آن برسد گفت: امروز کشاورزی این منطقه و سایر شهرهای کشور با بحران مواجه است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول