اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری:

دوره‌های حرفه‌آموزی برای زندانیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 دوره حرفه‌آموزی برای مددجویان زندان‌های این استان برگزار شد.

دوره‌های حرفه‌آموزی برای زندانیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهراب رحیمی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های این استان، اظهار داشت: باید نسبت به ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های اشتغال زندانیان گام‌های اساسی و مهمی برداریم که این مهم با همکاری و همیاری با بنیاد تعاون زندانیان محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت اشتغال و حرفه‌آموزی در سطح زندان‌ها، گفت: ریشه بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی عدم مهارت شغلی و اشتغال است.

رحیمی بر ایجاد بستر مناسب آموزشی و ارتقای مهارت شغلی مددجویان تأکید کرد و گفت: اشتغال مولد و پایدار بدون آموزش و داشتن تخصص لازم میسر نیست و مهارت‌آموزی از جمله مباحث بسیار مهم و اجتناب ناپذیر ایجاد اشتغال در کشور است.

معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی در سطح زندان‎های این استان برشمرد و گفت: آماری که از وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها به دست آمده حاکی از این است که توانسته‌ایم از ابتدای سال تاکنون بیش از 39 دوره حرفه‌آموزی را برای مددجویان زندان‌های تابعه به اجرا درآوریم. 

وی افزود: برخورداری از آموزش‌های تخصصی و داشتن مهارت شغلی موجب اتکای به نفس، خودباوری و ایجاد توانمندی فرد برای ورود به بازار کار می‌شود. 

رحیمی با اشاره به دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برای مددجویان زندانی، گفت: مددجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت شغلی را برای اشتغال خویش در داخل و خارج زندان فرا می‌گیرند و این امر علاوه بر پرکردن اوقات فراغت زندانیان از آسیب‌های جدی آنها و رفتارهای پرخطرشان به نحو قابل توجهی می‌کاهد.

وی تصریح کرد: این زندان در تلاش است با پرکردن اوقات فراغت زندانیان با برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، هنری، ورزشی، اشتغال و حرفه‌آموزی و... این امر را محقق سازد و تحقق این مقوله نیز همان برقراری امنیت، نظم و انضباط در سطح زندان‌ها است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول