اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

صادرات کمتر از نفت به فال نیک گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: ملت ایران صادرات کمتر از نفت را به فال نیک می‎گیرند.

صادرات کمتر از نفت به فال نیک گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در یکصد و ششمین جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به پویایی و جوان بودن استان با بیان اینکه صادرات استان در شش ماهه اول سال جاری رشد خوبی داشته است اظهار داشت: از نظر ارزشی 145 هزار دلار با رشد 57 درصدی و از لحاظ وزنی 415 هزار تن با 219 درصد رشد نسبت به سال گذشته است. 

وی افزود: با توجه به محدودیت‎هایی که بیگانگان برای کشور ما به وجود آورده‎اند اما در زمینه صادرات در سطح ملی و استانی شاهد رشد و افزایش خوبی هستیم.

استاندار گلستان گفت: ملت ایران صادرات کمتر از نفت را به فال نیک گرفته و عدم استفاده منابع بودجه‎ای کشور از چاه‎های نفت باعث می‎شود بودجه کشور با کاهش اتکاء نفتی بسته شود.

قناعت تصریح کرد: برای تامین بودجه کشور از منابع غیرنفتی، دولت و نظام نگاه ویژه‎ای به صادرات غیرنفتی دارند که شاهد افزایش بالای 50 درصد آن هستیم.

استاندار گلستان 29 مهر ماه روز ملی صادرات را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش دستگاه‎های مرتبط  به مردم دانست.

وی مهمترین دلیل رشد صادرات غیرنفتی استان را تبادلات و مراوده‎های هیئت تجاری و سیاسی برشمرد و افزود: هر چه این تبادلات تجاری را بیشتر افزایش دهیم یک فضای مثبت و خوبی برای کشور ایجاد خواهد شد و نیز نشان‎دهنده ثبات استان می‎شود.

استاندار گلستان به اتاق بازرگانی استان تاکید کرد که فضای ارتباطی هیئت‎های تجاری با خارج از کشور را به جد پیگیری کرده و افزایش دهند.

وی ادامه داد: برقراری پل ارتباطی چه در بخش خصوصی و دولتی، قدرت چانه‎زنی و روابط تجاری با کشورهای همسایه را زیاد خواهد کرد. 

قناعت با اشاره به اینکه بین استان‎های کشور در زمینه صادرات رقابت جدی وجود دارد اظهار داشت: قبل از سفر هیئت تجاری تمام جوانب توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان بررسی و نقاط مثبت و منفی آن ارزیابی شود تا بتوانیم شانه به شانه استان‎های بزرگ بزنیم و سرآمد باشیم.  

مهمترین اقلام صادرات استان آهن‎آلات، رب گوجه فرنگی، موادغذایی و سیمان بوده است که کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، روسیه و افغانستان مهمترین مقاصد صادراتی است.

از مصوبات دیگر این جلسه ارتباط تجاری بیشتر با کشورهای همسایه و برگزاری نشست‎های مرزی هفته‎ای یک بار به ویژه ترکمنستان، برگزاری تمام نمایشگاه‎ها در محل نمایشگاه بین‎المللی استان، حمایت از بازاریابی و توسعه بازار برای واحدهای صنعتی داخل شهرک‎های صنعتی و افزایش کمک و مساعدت بلاعوض در این امر از دیگر مصوبات آن بوده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول