اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس:

جوانان تشنه فرهنگ شهدا هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: نسل جوان ما تشنه فرهنگ شهدا هست.

جوانان تشنه فرهنگ شهدا هستند

حسین کیانی امروز در حاشیه برپایی کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید «خادم‌صادق» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: باید به دنبال معرفی ابعاد تازه فرهنگ دفاع مقدس، شهادت و ایثار باشیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسل جوان ما تشنه یادگیری فرهنگ شهادت و ایثار است و متولیان امر باید به این نیاز پاسخ دهند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه فرهنگ شهادت صورت گرفته است، اضافه کرد: باید ابعاد مختلف زندگی و اندیشه شهدا را برای جوانان معرفی کنیم تا جوانان بتوانند از این الگوها بهره بیشتری ببرند.

کیانی تصریح کرد: برای معرفی بهتر شهدا باید به سراغ مطالعات علمی برویم تا گوشه‌های مختلف زندگی آنها به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی معرفی شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به برگزاری همایش ملی ابعاد تربیتی فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری این اداره، دانشگاه شیراز و موسسه فرهنگ شهادت به عنوان زیرمجموعه کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید «خادم‌صادق» خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش‌ها به دنبال اتصال فرهنگ ایثار با زندگی جوانان هستیم.

وی گفت: باید با بیان متفاوت و مورد نیاز جوانان امروز فرهنگ شهادت را به آنها معرفی کنیم و در این راستا اقدام به برگزاری همایش علمی در حوزه ملی کردیم که آغاز فعالیت‌های جدید در راستای توسعه فرهنگ ایثار است.

کیانی اضافه کرد: فرهنگ شهادت باید وارد زندگی جوانان شود و در این راستا به دنبال پیوند زدن زندگی جوانان با فرهنگ غنی ایثار هستیم.

به گزارش فارس، کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید «خادم‌صادق» با برگزاری همایش ملی ابعاد تربیتی فرهنگ ایثار و شهادت و همایش عمومی امروز در شیراز در حال برگزاری است.

در این کنگره کتاب خاطرات تربیتی شهید خادم‌صادق با عنوان «منصور دل‌ها» و کتاب «آرزوی فرمانده» که به خاطرات همرزمان و خانواده شهید پرداخته، رونمایی می‌شود.

شهید منصور خادم‌صادق در دوران دفاع‌مقدس فرمانده «گردان حضرت ابوالفضل (ع)» بوده و همچنین مسئول زرهی لشگر 19 فجر، معاون آموزش نظامی سپاه ناحیه فارس، مسئول بسیج لشگر 19 فجر و فرماندهی آموزش دانشکده علوم و فنون زرهی بوده است.

وی در سال 1372 در سن 31 سالگی در اول آبان‌ماه حین انجام مأموریت در حوالی دلیجان به شهادت رسید.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول