اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد تفحص سیره شهدای قم:

شهدا برترین الگوی جامعه امروزی هستند

خبرگزاری فارس: عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم گفت: شهدا برترین الگوی جامعه امروزی هستند که جوانان باید از آنها تأسی کنند.

شهدا برترین الگوی جامعه امروزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام وحید حجتی در مراسم دومین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهدای آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران اظهار کرد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا رسیدن به قرب الهی و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا است.

وی افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا که نفس‌های آخر را می‌کشیدند اشک از چشمانشان جاری بود که یکی از اصحاب پرسید گریه شما از برای چیست که این امام همام فرمودند «جایم در آغوش خداست برای مردم گریه می‌کنم که راه خدا را رها کرده‌اند و به بیراهه رفته‌اند».

این مسئول ادامه داد: شهدای جنگ تحمیلی نیز با تأسی از اباعبدالله الحسین (ع) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم بیان کرد: دنیا بهانه‌ای برا‌ی رفاقت با خداست که شهدا این رفاقت را خوب شناختند و جانشان را نثار کردند.

حجتی اضافه کرد: شهدا دعا داشتند ولی ادعا نداشتند، رسم داشتند ولی اسم نداشتند که در واقع می توان گفت که شهدا برندگان واقعی دنیا هستند.

وی تصریح کرد: شرکت در یادواره شهدا بهانه‌ای است که از روزمرگی که ما را به سمت دل‌مردگی و افسردگی کشانده رها شویم و بیشتر به خدای متعال بیاندیشیم و رفاقت خود را با پروردگار استمرار ببخشیم.

این مسئول با تأکید بر الگوپذیری ورزشکاران از رفتار، گفتار و کردار شهدا خاطرنشان کرد: ورزشکاران با تأسی از شهدای ورزشکار باید با تقویت معنویاتشان در راستای اعتلای ورزش نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

حجتی اذعان کرد: آنچه که در زندگی امروزی از اهمیت خاصی برخوردار است و زندگی را لذت بخش‌تر می‌کند، آرامش است.

وی با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس نزدیک‌ترین افراد به خداوند بودند، افزود: شهدای دفاع مقدس با خدا احساس آرامش می‌کردند و شهدا برای دفاع از اسلام و ایران از این مرز و بوم دفاع کردند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول