اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

آماده ارائه خدمات در عید قربان هستیم

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در آستانه عید سعید قربان آماده ارائه خدمات به هم‎استانی‏ها هستیم.

آماده ارائه خدمات در عید قربان هستیم

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی استان همچون گذشته آمادگی لازم برای ارائه خدمت در روز عید قربان به ‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت ‌عمومی آنان را دارد.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای ارائه خدمات در عید سعید قربان افزود: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎رسانی به مردم هستند.

بحرانی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‎های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان صبح روز عید قربان از ساعت 7 صبح تا 13 آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‎ها در قالب 15 اکیپ ثابت ، 12 اکیپ سیار ، 12 نفر دامپزشک، 15 بازرس نظارت بهداشتی و 9 نفر ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور یافته و فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

بحرانی تاکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جدا خودداری کرده و دام مورد نیاز برای عید قربان را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، هاری، سیاه ‌زخم و همچنین ارتقا و تامین بخشی از بهداشت عمومی از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول