اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

50 درصد عروسک‌های موجود در جامعه، قاچاق هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 50 درصد عروسک‌های موجود در کشور ایران قاچاق هستند.

50 درصد عروسک‌های موجود در جامعه، قاچاق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پرویز ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه در همدان با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ برای تسخیر آینده است، اظهار داشت: دنیای کنونی ما، مبارزه بر سر فکر کودک است پس باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه در جنگ امروز کسانی که زبان کودک را خوب بفهمند پیروز میدان هستند، تصریح کرد: زبان کودک امروز هنر و بازی است و هر کسی که این دو جایگاه را بشناسد می‌تواند پیروزی را از آن خود کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه هر کار فرهنگی را باید از کودکی شروع و در درون فرد نهادینه کنیم، عنوان کرد: همه باید از حقوق کودک دفاع و حق واقعی او را پرداخت کنیم که یکی از این حقوق تربیت است چراکه در جهان نخستین مربی هستی خداوند تبارک و تعالی است.

وی ادامه داد: رسالت پیامبران هم بر تربیت بنا شده و در این بین نگاه پیامبر اسلام به کودک نگاه حاشیه‌ای نبوده بلکه در متن بوده است و همین موضوع شالوده فکری ما برای کودکان است.

ابراهیمی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد نظارتی نیست بلکه نهادی است که عمیقاً در بحث تربیتی کودک و نوجوان به تولیدات مختلف می‌پردازد و حداکثر ظرفیت و توان خود را به‌ کار می‌گیرد تا در همه عرصه‌های مربوط به کودکان خود تولیدکننده باشد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بر برگزاری برنامه‌های یک هفته با کانون اشاره و افزود: برنامه یک هفته با کانون از ششم تا 11 آبان ماه در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و فرصتی است تا بتوانیم توانمندی‌ها و روش‌های تربیتی را به معرض دید عموم بگذاریم.

وی تأکید کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله شرکت کودکان در کلاس‌های مختلف ادبی، انیمیشن، سفال، چرخش غرفه سیار کتاب در تمام نقاط استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها و ... را شاهد خواهیم بود و یک هفته با کانون فرصتی است تا تمام نهاد‌ها با هم در کنار هم قرار بگیرند.

ابراهیمی با اشاره به روبرو بودن دولت با دو موضوع در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت با موضوع طرح‌های ماندگار و تحریم روبرو است و اگر می‌خواهیم از شرایط تحریم خارج شویم همه ما باید از فرهنگ دوران دفاع مقدس بهره بگیریم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه سخنانش اذعان کرد: در جامعه امروز نباید احتکار صورت بگیرد چرا که این روحیه جهادی نیست و کسانی که احتکار می‌کنند الفبای دین را هم نمی‌دانند.

وی از برگزاری جشنواره رضوی در همدان خبر داد و افزود: این جشنواره در مشهد برگزار می‌شد و امسال این هدیه به استان همدان اختصاص داده شده که خبر خوبی برای استان همدان است.

ابراهیمی بر نبود صنعت اسباب‌بازی در کشور اشاره و اذعان کرد: 50 درصد عروسک‌ها در جامعه ما قاچاق هستند و خانواده‌ها در انتخاب عروسک و بازی‌های رایانه‌ای که فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند باید دقت داشته باشند چرا که تفکرات زیادی در پشت این تولیدات وجود دارد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان سخنانش گفت: در استان همدان حذف‌کاری وجود دارد نه موازی‌کاری چرا که در تمام فعالیت‌ها به جای ایجاد عرصه همکاری به حذف همدیگر می‌پردازند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول