اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آتش‏نشانی دماوند خبر داد

تجهیز ایستگاه‏های آتش‏نشانی دماوند / انجام 160 مورد عملیات امدادی

خبرگزاری فارس: رئیس آتش‏نشانی و خدمات ایمنی دماوند از تجهیز ایستگاه‏های آتش‏نشانی دماوند و انجام 160 مورد عملیات امداد و نجات در این شهر خبر داد.

تجهیز ایستگاه‏های آتش‏نشانی دماوند / انجام 160 مورد عملیات امدادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، حبیب سلمانی گفت: سازمان‏های آتش‏نشانی با هدف نجات جان و اموال انسان‏ها تشکیل شده‏اند، زیرا آتش‏نشان قادر است در بحرانی‌‏ترین شرایط محیطی و زیان‌‏آور به یاری حادثه‌‏دیدگان بشتابد.

وی افزود: افرادی که حرفه آتش‏نشانی را برمی‏گزینند، باید از ویژگی‏هایی چون ازخودگذشتگی، ایثار، شهامت و شجاعت برخوردار باشند تا بتوانند جان خود را برای نجات هم‏نوعان‌شان به خطر بیندازند.

رئیس آتش‏نشانی و خدمات ایمنی دماوند با تأکید بر لزوم تجهیز ایستگاه‏های آتش‏نشانی در این شهر تصریح کرد: از مهر ماه سال گذشته تاکنون، حدود 500 میلیون ریال برای تجهیز آتش‏نشانی منطقه هزینه شده است.

سلمانی خاطرنشان کرد: تهیه ست قطعات امداد و نجات برای رسیدگی به حوادث و تصادفات جاده‌‏ای و ... از مهم‏ترین نیازهای این ایستگاه بود که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند تهیه شد.

وی ادامه داد: این ست کاملاً به‌‏روز و از نوع هورماتور تک شیلنگ است که به طور هم‏زمان استفاده از دو دستگاه را امکان‏پذیر می‏سازد؛ این ست شامل انگشتر بُر، اکسیژن هوا از نوع نسوز، چراغ قوه فردی، لباس‏های مخصوص همچون چکمه، کلاه و دستکش ضدضربه ایمنی می‏شود.

سلمانی با اشاره به اینکه از مهر ماه سال گذشته تاکنون واحد آتش‏نشانی شهرداری دماوند 160 مورد عملیات امداد و نجات انجام داده است، افزود: از این تعداد، 97 مورد اطفای حریق، 16 مورد امدادرسانی به تصادفات جاده‏‌ای، هفت مورد امداد و نجات به افراد سقوط کرده درون چاه یا از ارتفاعات، هشت مورد مهار حیوانات وحشی و 32 فقره سایر موارد امدادی است.

رئیس آتش‏نشانی و خدمات ایمنی دماوند ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهردار دماوند اظهار داشت: توجه مدیریت شهری دماوند به ایمنی و خدمات امدادی به خصوص واحد آتش‏نشانی نشان‏‌دهنده دغدغه موجود برای ایجاد امنیت و آرامش در شهر است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول