اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

اولین سیستم تصفیه‌خانه واحد دامداری در نظرآباد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره محیط زیست نظرآباد گفت: طی مراسمی که ظهر امروز برگزار شد، نخستین تصفیه‌خانه واحد دامداری در شهرستان نظرآباد به بهره‌برداری رسید.

اولین سیستم تصفیه‌خانه واحد دامداری در نظرآباد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، علی ناصری ظهر امروز در مراسم افتتاح این تصفیه‌خانه در این شهرستان اظهار داشت: ارائه خدمات و توسعه آن به واحدهای دامداری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم واحدهای دامداری را نیز با کنترل و نظارت بیشتری اداره کنیم نیازمند اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی بوده که باید این مهم در اولویت مسئولان قرار داشته باشد.

سرپرست اداره محیط زیست نظرآباد در ادامه با اشاره به احداث این تصفیه‌خانه افزود: پساب تولیدی و حاصل از شستشوی این قبیل واحدها حاوی مقادیر زیادی نیترات و آمونیاک و سایر پارامترهای آلاینده است.

این مسئول تأکید کرد: از آن جایی که این پساب‌ها برای انسان و حیوان سمی است لذا این تصفیه خانه افتتاح شد.

ناصری با اشاره به این که این پساب‌ها در دراز مدت موجب از بین رفتن گیاهان و آلودگی‌های منابع آب‌های زیرزمینی را فراهم می‌سازد تصریح کرد: وجود این پساب‌ها خسارات جبران ناپذیری را برای محیط زیست در پی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر برنامه‌های در دست اجرای این اداره اشاره خاطرنشان کرد: تجهیز سایر واحدهای مشابه به سیستم تصفیه‌خانه نیز از دیگر برنامه‌های اداره حفظ محیط زیست نظرآباد خواهد بود.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست نظرآباد گفت: تا کنون هیچ واحد دامی در سطح شهرستان مجهز به سیستم تصفیه‌خانه نبود که با پیگیری‌ها و تمهیدات اندیشیده شده این سیستم در واحدهای دامی این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی در پایان احداث این نوع تصفیه‌خانه را گامی موثری در جهت جلوگیری از آلودگی منابع پذیرنده عنوان کرد و متذکر شد: برای این که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم باید تمام واحدهای دامی در این شهرستان به سیستم تصفیه‌خانه مجهز شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول