اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت رایگان

2 مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در گناباد انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: از ابتدای سال جاری دو مرحله واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله به صورت رایگان انجام شده است.

2 مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در گناباد انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا قدرتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری دو مرحله واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله به صورت رایگان انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد تصریح کرد: بر اساس گزارشات، واکسیناسیون تب برفکی ایمنی صد درصد ایجاد نمی‌کند لذا رعایت نکات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای اهمیت ویژه‌ای در کنترل و پیشگیری بیماری دارد.

قدرتی گفت: با توجه به بروز برخی کانون‌های تب برفکی در کشور و نظر به خطر انتقال سریع این بیماری ویروسی و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی دامداران، شبکه دامپزشکی گناباد اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاهای گناباد کرده است.

قدرتی گفت: این کلاس‌های آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی به دامداران، ابتدا در روستاهای با آمار دامی بالاتر برگزار شد و سپس در سایر روستاها ادامه یافت.

وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان از طریق ارسال پیامک و پخش اطلاعیه نیز اقدام به ارائه نکات ضروری برای پیشگیری از ابتلا دام‌ها نموده و به دامداران اطلاع‌رسانی می‌شود.

قدرتی بیان داشت: دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری شامل لنگش، ریزش بزاق از دهان،زخم‌های دهان و سم، تاول و زخم در دام‌ها موضوع را سریعاً به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

قدرتی در پایان از تمام دامداران خواست با اعمال قرنطینه و دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی، کنترل رفت و شد به دامداری‌ها، خودداری از حمل غیر مجاز دام و خرید و انتقال دام جدید به دامداری از ابتلای دام‌های خود به بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول