اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان اردبیل:

ثبت‌نام 322 خانوار برای دریافت مسکن مهر

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان اردبیل از ثبت‌نام 322 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در واحدهای مسکونی مهر خبر داد.

ثبت‌نام 322 خانوار برای دریافت مسکن مهر

جلیل قدیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ از آغاز سال‌جاری تاکنون 322 خانوار زیر پوشش این نهاد در این زمینه ثبت‌نام کردند که به ازای هر خانوار هفت میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این نهاد انقلابی 20 هزار و 401 نفر مددجو در قالب 9 هزار و 456 خانوار زیر پوشش قرار گرفته و خدمات دریافت می‌کنند.

قدیمی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد زیر نظر دو طرح مددجویی و شهید رجایی ساماندهی شدند، خاطر نشان کرد: خانواده‌های نیازمند و مددجویان زیر پوشش که از بی‌سرپرستی و بد سرپرستی رنج می‌برند و به دلیل طلاق و متارکه فاقد درآمد و تأمین معاش هستند و همچنین افراد از کار افتاده، بیمار و سرپرست زن خانوار مورد حمایت کمیته امداد می‌باشند.

این مسئول اضافه کرد: از طریق حامیان سه میلیارد و 700 میلیون ریال مساعدت لازم به آنها صورت گرفته و اقدامات مناسب دیگر نیز در حمایت از این خانوارها در دست اقدام است.

 

جمع‌آوری شش میلیارد ریال صدقه در اردبیل

رئیس کمیته امداد شهرستان اردبیل در مورد درآمد صندوق‌های صدقات معابر شهری و خانه‌ها در نیمه اول امسال بیان کرد: درآمد حاصل از این کمک‌ها شش میلیارد و 296 میلیون ریال بوده است که مجموع کل درآمدهای کمیته امداد از محل درآمدهای اختصاصی با احتساب صندوق‌های صدقات 14 میلیارد و 535 میلیون ریال می‌باشد.

قدیمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بالغ بر 466 میلیون ریال خدمات فرهنگی به دو هزار و 352 نفر دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در زمینه‌های تحصیلی، پوشاک، کمک هزینه دانشجویی و خوابگاه پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت:‌ در سال‌جاری یک‌هزار و 800 شغل در قالب مشاغل خانگی و شغل‌های پایه‌ای در اردبیل و مناطق اطراف دایر شده که در نیمه اول امسال برای 406 نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

قدیمی افزود: بیش از هزار پرونده اشتغال تکمیل شده و در دست اقدام است که به محض تأمین اعتبار از طریق بانک‌های عامل زمینه اشتغال متقاضیان فراهم می‌آید.

وی ویژگی اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد را پایداری آن توصیف کرد و اظهار داشت: در طرح‌های خودکفایی نظارت‌ها دقیق و منسجم صورت می‌گیرد به طوریکه 11 نفر بر طرح‌های خودکفایی شش هزار و 797 نفری نظارت دارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول