اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

ولایت مهم‌ترین درس عید قربان و غدیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: درس ولایت از مهم‌ترین درس‌هایی است که در مکتب عید بزرگ قربان و غدیر می‌آموزیم و باید در زندگی خود به کار بندیم.

ولایت مهم‌ترین درس عید قربان و غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با تاکید بر رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: اگر در جامعه گناهی صورت بگیرد و نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم ما هم شامل کیفر وعذاب آن گناه می‌شویم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای پاکسازی جامعه واجب است و در برابر اعمالی که انجام می‌دهیم پاسخگوهستیم، بیان داشت: قربانی کردن عملی است که خداوند به آن اهمیت زیادی می‌دهد و فرهنگ آن به زمان حضرت آدم بر می‌گردد.

رمضانی‌پور تصریح کرد: در انجام عمل خیر باید سعی کنیم به نحو احسن آن عمل را انجام دهیم و کسانی که از بضاعت مالی بیشتری برخوردار هستند باید توجه داشته باشند که نسبت به قربانی‌های خود هزینه بیشتری صرف کنند و آن را در راه خیر به کار ببرند و دست افراد مستمند و نیازمند را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برکاتی که از قربانی کردن نازل می‌شود، فراوان است و این برکات در آخرت نیز شامل حال ما می‌شود، ابراز داشت: عید سعید قربان و غدیر از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است و به ویژه عید غدیر خم برای شیعیان بسیار بزرگ است.

امام جمعه رفسنجان به درس‌های بزرگی که از دو عید می‌گیریم اشاره و خاطرنشان کرد: درس نماز، تزکیه، خودسازی و پرداختن به دیگرسازی و مهم‌تراز همه درس ولایت از مهم‌ترین درس‌هایی است که در مکتب این دو عید بزرگ می‌آموزیم و باید در زندگی خود به کار بندیم.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول