اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

در سال 2020 سرطان جایگزین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود

خبرگزاری فارس: متخصص تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سال 2020 بیماری‌های قلبی جای خود را به بیماری‌های سرطانی می‌دهد.

در سال 2020 سرطان جایگزین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی صفوی در هفتمین همایش روز جهانی غذا با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین مرگ و میر را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: آمارهای جدید نشان می‌دهد که بیماری‌های قلب و عروق و همچنین بیماری‌های سرطانی درجه دو و سه مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در تحقیقات به عمل آمده بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال 2020 رویه بیماری‌هایی که منجر به مرگ می‌شود تغییر پیدا کرده و سرطان جایگاه دوم مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد.

متخصص تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در کتاب مرجع (کراس) 40 تا 60 درصد بیماری متابولیک مرتبط به تغذیه بوده و عامل اصلی آن معرفی شده است.

وی با اذعان بر اینکه چرا ما باید مرتب به فکر درمان باشیم و هیچ‌گاه به پیشگیری فکر نکنیم، گفت: در این چند سال اقداماتی  صورت‌گرفته تا محصولات بهبودیافته برای مردم پیامی داشته باشد و بیماری‌هایی همچون فشارخون را کنترل کند.

صفوی تصریح کرد: امراضی که به ندرت در سنین بالا دیده می‌شد، امروز شاهد بروز آنها در سنین پایین به دلیل عدم تغذیه مناسب هستیم و باید سعی کنیم وضعیت تغذیه مردم را سامان ببخشیم تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به آموزش‌هایی که در کشور داده شده شاهد آن هستیم که اکثر کارخانه‌های تولید مواد غذایی اقدام به تولید محصول با ضریب سلامتی بالا می‌کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول