اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

70 درصد مرگ و میر در گلستان بر اثر بیماری‎های قلبی و سرطان‎ها

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: بیماری‎های قلبی و عروقی، حوادث غیرعمدی و سرطان‎ها بیش از 70 درصد مرگ و میر در گلستان را شامل می‎شوند.

70 درصد مرگ و میر در گلستان بر اثر بیماری‎های قلبی و سرطان‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد نعیمی بعد از ظهر امروز در کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: بیماری‎های قلبی و عروقی با حدود 42 درصد در سال 1389 و 44 درصد در سال 1390 و حوادث غیرعمدی با 12.2 درصد در سال 1389 و حدود 10 درصد در سال 1390 و سرطان‎ها و تومورها در سال‎های 1389 و 1390 حدود 10 درصد را شامل شده‎اند که از عوامل اصلی مرگ و میر در گلستان تلقی می‎شوند.

وی تصریح کرد: در سال 1389 تعداد 6 هزار و 622 مورد ثبت مرگ و میر در گلستان داشتیم و در سال 1390 این آمار به 5 هزار و 826 نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص ثبت مرگ بر اساس مستندات موجود در بیمارستان‎ها خاطر نشان کرد: در سال 1389 و 1390 به تفکیک بیماری‎های قلبی و عروقی، حوادث غیرعمدی، سرطان‎ها و تومورها، بیماری‎های دستگاه تنفسی و بیماری‎های دوران تولد، پنج علل مهم مرگ و میر در سطح گلستان گزارش شده است.

نعیمی از فوت 600 بیمار سرطانی در سطح استان خبر داد و گفت: سرطان‎های دستگاه گوارش از قبیل مری، معده، ریه و سرطان پستان بیشترین مرگ و میر ناشی از سرطان در سال جاری در گلستان بوده است.

وی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده با بیان اینکه 65 درصد مطب‎های گلستان واجد شرایط اجرای این طرح هستند ابراز داشت: 35 درصد مطب‎های گلستان به دلیل عدم فضای استاندارد، عدم تجهیز به رایانه و اینترنت فعلا شرایط اجرای طرح پزشک خانواده را ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اعلام آمادگی 269 نفر از پزشکان شهرستان گرگان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حال حاضر 112 پزشک عمومی و هشت پزشک متخصص برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‎نام کرده‎اند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول