اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

«باران غدیر» مسیر خدمت به بشریت، فرهنگ اسلامی و دعوت به اسلام ناب است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مسیری که شما در همایش باران غدیر برای معرفی امیرالمومنین(ع) انتخاب کرده‌اید مسیر خدمت به بشریت و فرهنگ اسلامی و دعوت به اسلام ناب است.

«باران غدیر» مسیر خدمت به بشریت، فرهنگ اسلامی و دعوت به اسلام ناب است

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح‌روز پنج‌شنبه محسن مومنی‌شریف ریس حوزه هنری، حجت الاسلام زائری به همراه تنی چند از اعضای شورای سیاستگزاری و اجرایی همایش باران غدیر، با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار داشتند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی  مسئله ولایت امیرالمومنین(ع) را مهم دانست و اظهار کرد: هر کسی که در زمینه ولایت امام علی(ع) مطالعاتی داشته باشد در مقابل عظمت و معنویت ایشان پیشانی خضوع بر زمین می‌گذارد.

ایشان  برگزاری همایش بین‌المللی باران غدیر را موجب ترویج فرهنگ غدیر و شخصیت امیرالمومنین(ع) دانست و از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به مطالعات وسیعی که برخی از اندیشمندان مسیحی درباره امیرالمومنین(ع) انجام داده‌اند تصریح کرد: آنها جایگاه و مقام والای امیرالمومنین(ع) را درک می‌کنند و مجذوب مواضع و آموزه‌های ایشان می‌شوند.

وی انتشار کتاب «الامام علی، صوت العدالة الانسانیه» از سوی جرج جرداق مسیحی را نمونه‌ای از درک عظمت امیرالمومنین(ع) برشمرد و تاکید کرد: جرج جرداق در نامه‌ای به مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی بیان کرده که در سیره امیرالمومنین(ع) مواضعی وجود دارد که دنیا روی آن حساب می‌کند و مستشرقان در مطالعات خود به این مسئله پی بردند اما نمی‌خواستند بگویند که چنین شخصیت والایی در شرق وجود داشته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مردم دنیا محتاج رهبرانی همچون امام علی(ع) هستند بر لزوم ترویج فرهنگ غدیر و آموزه‌ها و سیره شخصیتی این امام بزرگوار تاکید کرد.

وی افزود: مردم دنیا اگر بخواهند روی سعادت را به خود ببینند و درست زندگی کنند و حق محرومان از بین نرود باید از سیره و کلام امیرالمومنین(ع) بهره بگیرند و این وظیفه مهم بر عده شیعیان مخلص است که آموزه‌های آن حضرت را ترویج کنند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: تمامی ویژگی‌های رفتاری حضرت امیرالمومنین(ع) برای بشریت درس‌آموز است و حتی معاویه درباره عظمت ایشان سخن گفته است.

وی در پایان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این همایش باعث بسط و گسترش ولایت امیرالمومنین(ع) و عرضه آن بر تمام آزادمردان عالم شود.

* زائری: باران غدیر یکی از راه حل‌های برون رفت از بحران‌های معنوی دنیای امروز

در این دیدار زائری دبیر علمی سومین همایش بین المللی باران غدیر با بیان این نکته که همایش باران غدیر با هدف و رسالت رسانه‌ایی کردن بحث غدیر و ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) که توصیه اکید حضرت رسول بوده است شکل گرفته گفت: در روز غدیر زمانی که پیامبر اکرم به حسان بن ثابت می‌فرمایند تا در خصوص غدیر شعری بسراید در واقع تاکید ایشان بر رسانه‌ایی شدن بحث غدیر در قالب ادبیات بوده است.

وی با تاکید بر تلاش علامه امینی در جمع آوری آثار منتشره در باب مدح حضرت علی افزود: بر اساس همین مهم حوزه هنری در دو سال گذشته حرکت‌هایی را در این راستا انجام داده است.

دبیر سومین همایش بین‌المللی باران غدیر با تشریح برنامه‌های صورت گرفته در طی این دو دوره از برگزاری همایش گفت: در دو دوره قبل بیش از 10 نفر از شاعران و اندیشمندان و نویسندگان از کشورهای مختلف با ادیان و مذاهب گوناگون شرکت کرده بودند.

زائری با ذکر خاطره از یک نویسنده اهل سنت که وی در مراسم افتتاحیه دومین همایش بعد از تشکر از برگزار کنندگان مراسم به آنها می‌گوید «من قبل‌تر از شما وامدار علی (ع) بوده‌ام» افزود:بعد از دو دوره برگزاری همایش ما خوشحال هستیم که آثار متعدد بیشتری در خصوص زندگی ائمه نوشته و منتشر شده است از آن جمله می‌توانیم به کتاب یک نویسنده مسیحی در خصوص حضرت سجاد و یا کتاب که وی درباره جایگاه ادبی حضرت زهرا تحت عنوان «فاطمه الزهرا ادیب الله» نگاشته است، اشاره کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بحران‌های معنوی شکل گرفته در جوامع امروز گفت: ما معتقد هستیم برگزاری همایش باران غدیر می‌تواند یکی از راه حل‌های برون رفت از این بحران‌ها باشد.

* مومنی: تمسک به معارف اهل بیت (ع) کلید نجات دنیای امروز از بحران معنویت

رئیس حوزه هنری گفت: 17 شخصیت ادبی جهان که درباره فضائل اهل بیت(ع) آثاری خلق کرده‌اند در همایش بین‌المللی باران غدیر شرکت می‌کنند.

وی که در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی غدیر سخن می‌گفت اظهار کرد: سومین دوره همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور 17 هنرمند برجسته از 6 کشور جهان به مدت 5 روز توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تهران و مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: در این همایش ادیبان و شاعران غیرمسلمان و برادران اهل تسنن از کشورهای مختلف در مورد فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) سروده‌ها و آثار حاصل ذوق و اندیشه خود را به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی باران غدیر تصریح کرد: واقعیت این است که هرچه زمان می‌گذرد فضائل اهل بیت(ع) بیش از گذشته در جهان گسترش پیدا می‌کند و صاحب وجدان‌های بیدار و انسان‌های پاک نهاد در برابر عظمت آن بزرگواران خاضع می‌شوند و سعی می‌کنند برای معرفی آنها هر چه در دل دارند ارائه کنند.

مومنی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: ما به عنوان کشوری که در جهان به عنوان کشور اهل بیت(ع) شناخته می‌شود سعی کردیم با برگزاری این همایش از افرادی که برای اهل بیت(ع) در جهان تبلیغ می‌کنند تشکر کنیم و علاوه بر آن اعلام کنیم که اهل بیت(ع) متعلق به همه جهان و بشریت است و اگر دنیای امروز خواسته باشد از این بحران معنویت نجات یابد حتما باید به اهل بیت(ع) و معارف آنها تمسک بجوید.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه شخصیت‌های دعوت شده به این همایش تکراری نیستند و برای نخستین بار در این همایش حضور پیدا می‌کنند تاکید کرد: با توجه به اساعه ادبی که نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) صورت گرفته محور اصلی همایش امسال درباره معارف و فضائل آن حضرت خواهد بود.

سومین دوره همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور 17 هنرمند برجسته از 6 کشور جهان به مدت 5 روز و توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تهران و مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول