اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا تاکید کرد

شهرضا رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورزی را در استان اصفهان دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود شهرستان شهرضا با جذب اعتباری در حدود 200میلیارد ریال رتبه نخست جذب اعتبارات کشاورزی را در سطح استان اصفهان دارد.

شهرضا رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورزی را در استان اصفهان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمد باقر محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه کار گروه توسعه بخش کشاورزی در زمینه رشد و اعتلای صنعت کشاورزی اظهار کرد: در سال جاری با هدف ایجاد زمینه اشتغال و توسعه بخش کشاورزی تسهیلات مناسبی در حدود 160 میلیارد ریال به کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است که تاکنون رقمی در حدود 105 میلیارد ریال آن به درخواست کنندگان پرداخت شده و مابقی آن در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به استقبال گسترده فعالان بخش کشاورزی از این تسهیلات اعتبارات شهرستان شهرضا به رقم 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.

فرماندار شهرضا با اشاره به جایگاه برجسته شهرستان شهرضا در حوزه تولیدات دامی افزود: در حال حاضر درآمد سالانه صنعت دام‌پروری شهرستان شهرضا رقمی در حدود یک هزار و هفتصد میلیارد ریال است که حاکی از وجود ظرفیت‌های بزرگ این صنعت در سطح شهرضا است.

وی با تشریح لزوم توجه به مشایل و مشکلات دامداری سنتی در سطح شهرضا بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود، شهرستان شهرضا با بیش از 24 هزار راس دام سنگین و220 هزار دام سبک رتبه سوم استان را در زمینه صنعت دام‌پروری در سطح استان اصفهان دارد.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد از مراکز دامداری و دام‌پروری شهرستان شهرضا در سطح روستاها قرار دارد که بدون شک نیازمند توجه و حمایت مسئولان است.

وی با اشاره به رتبه چهارم شهرضا در زمینه تولید گوشت قرمز در سطح استان اصفهان گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 5 هزار تن گوشت قرمز در شهرضا تولید می‌شود که با اختصاص تسهیلات مناسب انتظار داریم زمینه رشد و تعالی این صنعت بزرگ در سطح شهرستان مهیا شود.

فرماندار شهرضا ادامه داد: اعمال تعرفه تجاری برق در سطح ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دامداران مطرح است که انتظار داریم با پیگیری مسئولان زمینه تغییر این قانون به تعرفه صنعتی مهیا شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول