اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

مراکز ترک اعتیاد میان‌مدت شهرستان‌ها مجوز موقت یکساله می‌گیرند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مراکز ترک اعتیاد میان مدت شهرستان‌ها مجوز موقت یکساله می‌گیرند.

مراکز ترک اعتیاد میان‌مدت شهرستان‌ها مجوز موقت یکساله می‌گیرند

نبی‌الله شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه به تمامی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان اصفهان اختیار تام در مورد مجوز کمپ‌های ترک اعتیاد داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 79 مرکز ترک اعتیاد میان‌مدت در اصفهان فعالیت دارد.

وی افزود: 38 مرکز در شهر اصفهان و بقیه در شهرستان‌ها و از طریق فرمانداری‌ها و جزو تشکل‌های فعال در حوزه درمان و بازپروری اعتیاد هستند.

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: برابر مصوبات جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پس از طی کردن شرایط اولیه فرمانداری‌ها می‌توانند مجوز فعالیت یک‌ ساله برای شهرستان‌ها صادر کنند.

وی با بیان اینکه این مجوز فقط برای فعالیت اولیه و موقت است، ادامه داد: مجوز اصلی باید از طریق بهزیستی که متولی صدور مجوز است، انجام شود.

شاه‌محمدی اضافه کرد: شهرستان‌های تیران و کرون، نایین، خور و بیابانک و چادگان مرکز ترک اعتیاد میان‌مدت ندارند که درصدد هستیم دستورات لازم را گرفته و با مشارکت بخش خصوصی برای این شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی مراکز اقامتی و درمانی بازپروری اعتیاد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط کمیته تخصصی و مشارکت مردمی است، گفت: مراکز ترک اعتیاد در شهرستان‌ها موجب سهولت در رفت و آمد و عدم مراجعه به مرکز شهر اصفهان برای ترک اعتیاد می‌شود.

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ادامه داد: تأمین نیروی انسانی، پزشک و مددکار این مراکز ترک اعتیاد بر عهده خود این مراکز است.

وی در مورد نظارت، کنترل و ارزیابی این مراکز گفت: کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اداره کل امور نمایندگان و فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل و بر این مراکز نظارت دارند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول