اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان:

محرومیت‌زدایی فلسفه اصلی تشکیل اردوهای جهادی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان گفت: هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی فعالیت دانشجویان بسیجی در تعطیلات تابستانی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی بود که فلسفه اصلی تشکیل اردوهای جهادی به شمار می‌رود.

محرومیت‌زدایی فلسفه اصلی تشکیل اردوهای جهادی است

علی‌اصغر صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سابقه فعالیت اردوهای جهادی در استان همدان اظهار داشت: طی پنج سال گذشته اردوهای جهادی در ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان شروع به کار کرده است.

وی افزود: در راستای فعالیت اردوهای جهادی در سال 88 ناحیه دانشجویی استان همدان موفق به کسب رتبه سوم شد و در سال‌های 89 و 90 نیز رتبه نخست در سطح کشور را کسب کرد که نشان از عملکرد خوب گروه‌های جهادی و حمایت مسئولان استانی دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان با اشاره به عملکرد امسال گروه‌های جهادی تصریح کرد: شناسایی 83 گروه جهادی و ثبت‌نام آنها نخستین گام در راستای فعالیت‌های جهادی امسال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در نهایت 71 گروه جهادی را با منابع و تجهیزاتی که در اختیار داشتیم مجهز کرده و از طریق دانشگاه برنامه‌های تولیدی و کلاس‌های توجیهی برای آنها برگزار کردیم تا با آمادگی کامل در اردوها حضور یابند.

صداقتی عنوان کرد: در خردادماه امسال افتتاحیه اردوهای هجرت با عنوان رسم هجرت با حضور مسئولان و 500 نفر از سرگروه‌های اردوهای جهادی در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

وی با اشاره به آغاز برنامه کاری اردوهای بسیج دانشجویی از ابتدای فصل تابستان ابراز داشت: هدف اصلی برگزاری این اردوها فعالیت دانشجویان بسیجی در بازه زمانی تعطیلات تابستانی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی بود که فلسفه اصلی تشکیل اردوهای جهادی به شمار می‌رود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان با اشاره به نظارت مسئولان بر کار اردوهای جهادی اظهار کرد: از مزایای اردوهای جهادی حضور مسئولان در روستاها برای نظارت بر اردوهای جهادی است که باعث می‌شود مشکلات، موانع و کاستی‌ها را از نزدیک لمس کنند و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی فرصت خوبی برای آشنایی دانشجویان که مدیران فردای جامعه ما هستند با عامه مردم در روستاها و مشکلات آنهاست.

صداقتی با اشاره به تحول روحی دانشجویان در این اردوها گفت: دورانی را که دانشجویان بسیجی در این روستاها سپری می‌کنند در حقیقت برای آینده پخته می‌شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی زمانی که وارد بازار کار شدند به فکر مناطق محروم و نقاطی که باید بیشتر به آنها رسیدگی شود، باشند.

وی عنوان کرد: امسال 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان بسیجی سراسر استان در قالب 71 گروه جهادی فعال سازماندهی شدند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان با اشاره به عرصه‌های فعالیت اردوهای جهادی دانشجویی ابراز داشت: این گروه‌ها بیشترین فعالیت‌ها را در زمینه آموزشی و فرهنگی، عمرانی و بهداشت و درمان انجام داده‌اند.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته می‌توان به آزمایش آب آشامیدنی روستاها برای جلوگیری از برخی بیماری‌های عفونی، کمک‌رسانی به خانواده‌های محروم و ترمیم سرپناه خانواده‌های بی‌بضاعت اشاره کرد.

صداقتی اظهار داشت: در راستای خدمات آموزشی و فرهنگی نیز برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف در تمام روستاها و توزیع بسته‌های آموزشی در بین روستاییان که در مساجد روستاها انجام می‌شد از اهم اقدامات گروه‌های جهادی دانشجویی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در اردوهای جهادی دانشجویی می‌توان به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در روستاها در دو عرصه برادران و خواهران توسط مربیان و برگزاری مسابقات بین روستائیان و... اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان تصریح کرد: ویزیت و توزیع داروی رایگان، برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده و امداد و نجات نیز از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بسیج دانشجویی در زمینه بهداشت و درمان است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری کلاس‌های قبل از ازدواج برای دختران جوان که از ضروریات جامعه امروزی است، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها توسط دانشجویان ترم بالای رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و... برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول