اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه تشییع پیکر شهید کیانجو

خلبان کیانجو، به میهن خوش آمدی / زیارتت قبول اسطوره آسمان‌ها

خبرگزاری فارس: امروز دلاورمردان و شیرزنان اصفهانی به استقبال شهیدی آمد‌ه‌اند که پس از طواف به دور ضریح امام رضا(ع) به شهر خویش بازگشته است، آمد‌ه‌اند تا با سوز دل و اشک چشمهایشان بگویند زیارت قبول خط‌شکن آسمان‌ها.

خلبان کیانجو، به میهن خوش آمدی / زیارتت قبول اسطوره آسمان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در میان جمعیت انبوهی که به استقبال خلبان شهید سرلشکر قدرت‌الله کیانجو آمده‌اند، می‌ایستم و برای لحظاتی چشمانم را می‌بندم؛ گویی آواها و نیایش‌های اطرافم واضح‌تر شده و رنگ دیگری به خود می‌گیرد؛ در خلسه‌ای شیرین از اندوهی مبهم فرو می‌روم، در غمی که با هر چه اندوه در جهان متفاوت است و از ستیغ سرافراز شهادت سرچشمه می‌گیرد.

گویی به روزهای نخست جنگ برمی‌گردم و خلبانانی را می‌بینم که تنها سه ساعت پس از یورش ناگهانی و ناجوانمردانه دشمن، لشکر آنها را در هم شکسته‌ و نقشه‌های دشمنان را بر هم زده‌اند.

انگار شکستن بال و پر پروازشان را در هجوم بی‌امان هواپیماهای دشمن می‌بینم و سیمرغی را مشاهده می‌کنم که در میان هواپیماهای سوخته جان می‌گیرد، به آسمان برمی‌خیزد و بال محافظت خویش را بر سرزمین همیشه سرافراز ایران می‌گسترد.

چشمانم را باز می‌کنم، در اطراف من هر کس زمزمه‌ای از دعا و نیاز بر لب دارد، دختری جوان رو به تابوت شهید کرده و دارد تند تند با وی درد دل می‌کند و اشک می‌ریزد، از چشمه چشمان مردم حاضر در مراسم ستاره‌های اشک لب‌پر می‌زند و دستان نوازش‌گر آنها بر تابوت شهید بوسه می‌زند؛ اما گویی در میان این حزن غریب، تمامی مردم لبخندی بر لب دارند چرا که این حزن، اندوهی ناشی از غم از دست دادن فرزند نیست بلکه غمی شیرین به خاطر پروازی است که دیگر بار دل‌های مرده را به لرزه درآورده و رنگ زندگی بر بوم قلب‌های یخ‌زده پاشیده است.

آری، پس از سال‌هایی بس دراز، هفت شهید خلبان به میهن بازگشتند، آمدند تا یک بار دیگر جلوه‌های بی‌نظیر ایثار را برای جهانیان به نمایش گذاشته و با حضور خویش به دشمنان اهریمن‌گونه ایران یادآوری کنند که دلاورمردان آرش‌گونه این سرزمین همواره زنده‌اند و نه تنها دست مرگ هرگز بر آنها نخواهد رسید بلکه نور جاودانگی وجودشان همواره آسمان این سرزمین را تابناک نگاه می‌دارد.

هوای اصفهان امروز حالتی دگرگون دارد، شهدا! گویی شما نیز امروز به استقبال مهمان ویژه خویش آمده‌اید؛ به استقبال هم‌رزمی که تازه از جوار سیدالشهدا و ضامن آهو امام رضا(ع) بازگشته تا در کنار شما مأوا بگیرد؛ ما نیز خالصانه آمده‌ایم تا زیارتتان کنیم و با دل‌های خسته اما امیدوار، خدا را با بغض‌های شکسته در گلستان شما فرا بخوانیم، شاید که اینجا همان مکان اهورایی استجابت دعاهایمان باشد.

خلبان کیانجو! به میهن خوش آمدی و زیارتت قبول! جمع شیفتگان راه شهادت را که امروز به همراهیت تا گلستان شهدا برخواسته‌ا‌ند از یاد نبر! التماس دعا!

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول