اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

عقد قرارداد 20 درصد از طرح‌های کشاورزی خراسان‌رضوی با بانک‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: بیش از 52 درصد طرح‌های کشاورزی خراسان‌رضوی مصوب شده‌اند و تنها 20درصد موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

عقد قرارداد 20 درصد از طرح‌های کشاورزی خراسان‌رضوی با بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: اعتبار اولیه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌رضوی، 389 میلیارد تومان بود که در روندی نزولی به 350 میلیارد تومان رسید و نهایت به 278 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی افزود: تاکنون 90 مصوبه داشته‌ایم؛ بیش از 233 درصد طرح‌های توسعه کشاورزی خراسان رضوی مصوب و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

طباطبایی با اشاره به روند نامطلوب عقد قرارداد این طرح‌ها خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های ارسالی به بانک، 2/52 درصد مصوب بانک شده و از این رقم تا هفتم آبان‌ماه سال جاری، فقط 20 درصد از این طرح‌ها موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی تصریح کرد: روند پیشرفت طرح‌های توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی تا 11 خردادماه سال جاری صفر بوده که خوشبختانه در حال حاضر با رشد نسبتا خوب به 29درصد رسیده‌است.

طباطبایی با اشاره به رتبه‌بندی طرح‌های مصوب بانکی در بخش کشاورزی یادآور شد: رتبه استان خراسان‌رضوی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در حوزه طرح‌های مصوب، در بخش بانکی رتبه هفتم را دارا است و این در حالی است که استان خراسان‌رضوی رتبه چهاردهم را در بخش عقد قرارداد‌های طرح‌های مصوب در کشور دارد.

وی در خاتمه فاصله رتبه‌بندی میان طرح‌های مصوب و طرح‌های قراردادی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: خراسان‌رضوی با عنوان کلانشهر جایگاه ویژه‌ای دارد و این رتبه در خور این استان ایست و ارتقای این رتبه نیازمند نگاه جدی به توسعه بخش کشاورزی و تسریع در روند تکامل این طرح‌ها  است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول