اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌ غربی:

پایبندی به اخلاق‌مداری رمز موفقیت نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مهم‌ترین دلیل موفقیت و ماندگاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پایبندی به معنویت و اخلاق‌مداری کارکنان این نیرو است.

پایبندی به اخلاق‌مداری رمز موفقیت نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، همایش بزرگ پلیس، مشارکت و امنیت با محوریت بررسی عملکردهای نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی و ارائه راهکارهای افزایش فعالیت در ماه‌های آتی پیش از ظهر امروز با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش امام علی(ع) ارومیه برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم توسط یکی از افسران نیروی انتظامی و اجرای سرود ملی توسط گروه نوازندگان ناجا نوبت به پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) رسید که در چند جلسه اخیر نیروی انتظامی دل حضار را به سوی صحن و سرای این امام رئوف راهی کرده و مورد استقبال کارکنان و میهمانان قرار می‌گیرد.

استاندار و رئیس شورای تأمین آذربایجان‌غربی به عنوان سخنران پایانی همایش پلیس، مشارکت و امنیت بود که با خاطرنشان ساختن موارد مورد نیاز برای مسئولان در نظام اسلامی گفت: بر اساس آیات الهی مهم‌ترین وظیفه مسئولان در نظام اسلامی خدمت به مستضعفان است که در مملکت ما این امر به خوبی نمود و بروز دارد.

*نیروی انتظامی نهادی معنوی و اعتقادی است

وی افزود: معنویت و اخلاق‌مداری یکی از الزامات مسئولان است که باید در تمام شرایط زمانی و مکانی به آن پایبند باشند که خوشبختانه در نیروی انتظامی این امر به خوبی خود را نشان داده است.

جلال زاده در بخشی از سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت فعلی اقتصاد در جامعه داشت و عنوان کرد: این چالش به دلیل برخی موانع همانند ایجاد تحریم‌های جدید علیه ملت و برنامه ریزی اقتصادی دشمن برای برانداختن نظام پیش آمده که با درایت و هوشیاری مسئولان و مردم به خوبی با آن‌ها مقابله می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان بر لزوم حفظ اتحاد در داخل تاکید کرد و ابراز داشت: شرایط فعلی با تدبیر و درایت مسئولان نظام قابل کنترل بوده و مردم باید با حمایت از طرح‌های مختلف دولت در برابر این گونه مشکلات ایستادگی کنند تا شاهد پیروزی نهایی انقلاب در برابر هرگونه تجاوز دشمن باشیم.

* استحاله فرهنگی و سیاسی هدف دشمن از تحریم‌ها

دیگر سخنران این مراسم یحیی شرفی بود که به تازگی سکان هدایت نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی را تحویل گرفته است، وی در ابتدای سخنان خود هدف اصلی دشمن از هرگونه تجاوز به خاک ایران اسلامی را از بین بردن ارزش‌های فرهنگی و سیاسی دانست و ابراز داشت: دشمن در صدد خاموش کردن انوار الهی در نظام اسلامی ایران است که با پشتوانه مردمی و حضور رهبر مقتدر در راس این نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

وی افزود: تمام ملت ایران اسلامی پیرو ارزش‌های اسلام بوده و به این ترتیب رمز موفقیت خود را به گونه‌ای رقم زده‌اند که در آینده هیچ یک از ابرقدرتان قادر به بازدارندگی این نیرو نخواهند بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود اشاره‌ای به مناسبت‌های پیش رو داشت و عنوان کرد: با توجه به

قرارگرفتن در هفته پدافند غیرعامل باید تمام نهادهای اجرایی و انتظامی در صدد افزایش توان بازدارندگی خود از لحاظ مقابله فرهنگی و امنیتی با هرگونه تجاوز دشمن باشند تا به این ترتیب مردم نیز با حمایت بیشتری از این نهادها به ادامه نظام امیدوار باشند.

وی دارا بودن روحیه دشمن ستیزی و شهادت را رمز بقای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: قدرت نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور به دلیل برخورداری اعضای این نیروها از روحیه دشمن ستیزی و همچنین دارا بودن حس شهادت و شجاعت است که در زمان‌های مختلف به داد کشور رسیده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: آمار موجود در مورد انواع تخلفات و جرائم در استان رضایت‌بخش بوده اما باید تلاش بیشتری برای به حداقل رساندن این آمار داشته باشیم تا به این ترتیب شاهد وجود امنیت پایدار در جامعه باشیم.

* نیروی انتظامی و قوه قضاییه خط مقدم مبارزه با جرائم

در ادامه این مراسم محمد جلیل زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در سخنانی با اشاره به لزوم رسیدگی دقیق به جرائم بیان داشت: نیروی انتظامی در کنار قوه قضاییه در تمام شرایط به عنوان خط مقدم مبارزه با جرائم شناخته می‌شود و این امر به دلیل برخورداری از نیروهای مؤمن و متعهد در این نیرو است.

وی افزود: کاهش آمار جرائم در جامعه تنها خواسته مردم است که باید به همت مأموران نیروی انتظامی و قضات دادگستری به تحقق پیوندد.

همایش یک‌روزه پلیس، مشارکت و امنیت با حضور فرماندهان یگان‌های مختلف ناجا در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول