اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فرحزاد:

غدیر مانند عاشورا احیا شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید با برپایی مراسم‌های باشکوه واقعه غدیر را مانند عاشورا احیا کنیم.

غدیر مانند عاشورا احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز در همایش غدیرشناسی که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به تعبیرهای قرآنی و روایی درباره امام علی(ع) اظهار کرد: با انتصاب حضرت علی(ع) دین اسلام کامل شد بنابراین ولایت ایشان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله رهبری و ولایت امیرمؤمنان(ع) چیزی نیست که از آن به صورت سطحی عبور کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: اسلام برای تمام جزئیات زندگی انسان‌ها قانون آورده، بنابراین مشخص است که مسئله ولایت و رهبری امت را رها نمی‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ولایت گفت: تمام انبیا و اولیای الهی بدون استثنا دارای وصی و جانشین بودند بنابراین پیامبر اکرم(ص) نیز امت خود را بدون ولی و جانشین نمی‌گذارد.

فرحزاد با بیان اینکه امامت مانند رشته تسبیح سبب نظم و انضباط امت می‌شود عنوان داشت: امیرمؤمنان(ع) در همه صحنه‌ها یار و یاور پیامبر اکرم(ص) بود و حتی برای حفاظت از رسول خدا(ص) جان خود را به خطر انداخت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر علی(ع) نبود در دوران کنونی خبری از اسلام و لا اله الا الله نبود بنابراین اسلام و مسلمانان مدیون امیرمؤمنان(ع) هستند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) احتیاج به احدی از مخلوقات نداشت ولی همه به ایشان احتیاج دارند بنابراین امامت ایشان به کل موجودات صادق است.

فرحزاد یادآور شد: 25 واژه در منابع اهل سنت وجود دارد که معنای جانشینی و رهبری از آنها استخراج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در فرازی از سخنان خود فرمود که پس از من تنها یک فرقه رستگار می‌شود؛ بنابراین هیچکس نمی‌تواند بیان کند که علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) گمراه بودند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: باید غدیر را مانند عاشورا احیا کنیم و در این روز بزرگ جشن‌های باشکوه برپا کرده و مسلمانان و شیعیان را اطعام کنیم.

وی با اشاره به مسئله گرانی و تورم گفت: پیامبر اکرم(ص) در فرازی از سخنان خود فرمود من از فقر نمی‌ترسم بلکه از سوء تدبیر می‌ترسم؛ بنابراین بخشی از این گرانی و بحران‌ها مربوط به سوءمدیریت است.

فرحزاد یادآور شد: باید در معاملات جانب انصاف را رعایت کرده و بیهوده قیمت‌ها را افزایش ندهیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول