اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی خبر داد

ارائه 5800 مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان دادگستری

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان در مهر‌ماه سال جاری به 5 هزار و 809 نفر از مراجعان خدمات مشاوره‌ای ارائه داده است.

ارائه 5800 مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: چهار هزار و 785 نفر از مراجعان به صورت حضوری و 472 نفر نیز با استفاده از تلفن 129 از خدمات مشاوره‌ای این واحد استفاده کرده‌اند‌.

وی افزود: واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه‌های قضایی استان با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌مندی بیش از پیش از مشاوران حقوقی و وکلا تا حدود زیادی موفق شده‌اند از ورود بی‌رویه پرونده‌ها جلوگیری کرده و مردم را به سوی طرح صحیح دعوا راهنمایی کنند.

کیخسروی تصریح کرد: دادگستری بجنورد در ماه گذشته با هزار و 210 مشاوره حضوری و 140 مشاوره تلفنی بیشترین مراجعه کننده را داشته است.

وی گفت: در همین مدت دادسرای بجنورد به 739 نفر از مراجعان به صورت حضوری و در خصوص 15 مورد نیز به صورت تلفنی راهنمایی‌های لازم را ارائه داده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی اظهار کرد: در دادگستری شیروان هزار و 29 مشاوره حضوری و 130 مشاوره تلفنی و در مانه و سملقان به 480 نفر مشاوره حضوری ارائه شده است.

وی اضافه کرد: 444 مشاوره حضوری و 11 مشاوره تلفنی در دادگستری اسفراین، 503 مشاوره حضوری و 124 مشاوره تلفنی در فاروج و 290 مشاوره حضوری و 17 مشاوره تلفنی نیز در جاجرم انجام شده است.

به گفته کیخسروی، در ماه گذشته 40 نفر از مراجعان به سایر ادارات و 232 نفر به عریضه‌نویسان معرفی شده و 280 نفر نیز درخواست توضیح رأی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این مشاوره‌ها توضیح دادنامه، مالی، ملکی، مسائل خانوادگی و حصر وراثت بوده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول