اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانش ‌آموزی استان یزد خبر داد

نظارت جدی بر اردوهای راهیان نور/ اجباری برای شرکت در اردوها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانش آموزی استان یزد از نظارت و کنترل شدید بر اردوهای راهیان نور خبر داد.

نظارت جدی بر اردوهای راهیان نور/ اجباری برای شرکت در اردوها نیست

علی صدری در حاشیه اعزام نخستین گروه از کاروان‌های راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اتوبوس‌های اعزامی و رانندگان به کار گرفته شده کاملا مورد تایید هستند ضمن اینکه تعدادی ناظر در کاروان‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری در 15 مرحله و هر مرحله 315 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام می شوند، افزود: حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی جنوب کاملا داوطلبانه است و اجباری برای شرکت در اردوها نیست.

صدری ادامه داد: خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند، زیرا این اردوها بر اساس تفاهم‌نامه و ابلاغیه مشترک وزارت آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود.

این مسئول هدف از برپایی اردوهای راهیان نور را مبارزه با جنگ نرم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و بیان کرد: دانش آموزان در این اردوها با رشادت‌های رزمندگان اسلام و افکار و عقاید آنها آشنا خواهند شد.

صدری از ویژگی‌های اردوهای راهیان نور را تاثیرگذاری فرهنگی دانست و عنوان کرد: شرکت‌ کنندگان در این اردوها با هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن آشنا خواهند شد و با برنامه‌های خوبی که در نظر گرفته شده، پیوند عمیقی میان دو نسل ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز با تشریح برنامه‌ای این نهاد در سطح استان یزد، گفت: برگزاری یادواره 36 هزار شهید دانش آموز در مدارس استان، بزرگداشت شهدای دانش آموز و اجرای صبحگاه، نواختن زنگ ایثار و شجاعت، دیدار با ائمه جمعه بخشی از برنامه‌های بسیج در این هفته است.

فرمانده بسیج دانش آموزی استان یزد، بزرگ‌ترین برنامه بسیج دانش آموزی در این هفته را برپایی راهپیمایی عظیم مبارزه با استکبار جهانی خواند و گفت: به دلیل تقارن روز 13 آبان با عید بزرگ غدیر، اعلام انزجار از استکبار جهانی با حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در روز جمعه دوازدهم آبان ماه پس از برپایی نماز جمعه برگزار می‌شود.

این مسئول به اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیج در این هفته اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت در مقطع راهنمایی و دبیرستان، مسابقات نقاشی، نشریه دیواری، وبلاگ نویسی و انشاء نویسی و نیز برگزاری مسابقه دو رهروان شهدای دانش آموز، کوهپیمایی در مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی در این هفته است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول