اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

13 آبان روز ابراز نفرت و انزجار از استکبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان 13 آبان را روز ابراز نفرت و انزجار از استکبار نامید و گفت: این روز برای همیشه باید زنده نگه داشته شود.

13 آبان روز ابراز نفرت و انزجار از استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری پیش از ظهر امروز در نواخته شدن نمادین مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز که در مدرسه راهنمایی رازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید و امام شهدا، ایام هفته ولایت، هفته بسیج دانش‌آموزی را تبریک گفت.

وی 13 آبانماه را یکی از روزهای تاریخی انقلاب ایران دانست و افزود: این روز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با ارائه تحلیلی از دلایل نامیده شدن روز 13 آبانماه به نام روز دانش‌آموز تصریح کرد: در هر سه این وقایع دست کثیف استکبار دخیل است.

وی با بیان اینکه واقعه تاریخی 13 آبانماه سال 42 در واقع در اعتراض به لگد مال شدن عزت ایرانیان رخ داده است، اضافه کرد: 13 آبانماه سال 57 هم برای اعتراض به رژیم پهلوی بود که امام را تبعید کرده بود.

نظری با بیان اینکه در 13 آبانماه سال 58 دانشجویان در اعتراض به تبدیل سفارت آمریکا به محل جاسوسی بر ضد ملت ایران آن سفارت را به تصرف خود در آوردند، ادامه داد: این اقدام دانشجویان ولایت مدار بلافاصله به دستور امام خمینی مورد حمایت قرار گرفت و آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی 13 آبانماه را روز ابراز نفرت و انزجار از استکبار نامید و اضافه کرد: این روز در طول 33 سال گذشته همیشه با این عنوان گرامی داشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر دشمنی همیشگی استکبار با ایران اسلامی ادامه داد: بنا به گفته مقام معظم رهبری اگر دشمن مطمئن از نتیجه در حمله نظامی به ایران بود لحظه‌ای در این کار درنگ نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه کینه ورزی دشمنان با انقلاب ایران با ترور شخصیت‌های انقلاب و مردم عادی آغاز شد، اضافه کرد: این دشمنی با جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و در این اواخر با تهاجم‌های اقتصادی ادامه‌یافته است.

نظری از اعمال 200 نوع تحریم بر ضد نظام اسلامی خبر داد و گفت: آنها در اعمال تحریم‌ها آنقدر قصاوت به خرج داده‌اند که داروهای مورد نیاز بیماران را هم شامل تحریم‌ها قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول