اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی همدان:

71 گروه جهادی در اردوهای طرح هجرت همدان شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: 71 گروه جهادی تابستان امسال در اردو‌های جهادی در استان همدان شرکت کردند.

71 گروه جهادی در اردوهای طرح هجرت همدان شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود قاسمی پیش از ظهر امروز در همایش شکوه هجرت (تجلیل از فعالان عرصه جهادی و هجرت) در همدان اظهار داشت: تابستان امسال بیش از 80 روستا در دستور کار ما قرار گرفت و 71 گروه جهادی در استان همدان مشغول به فعالیت شدند که 60 درصد آنان را خانم‌ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی به خدماتی که جهاد‌گران در این مدت زمانی ارائه دادند اشاره کرد و بیان داشت: از جمله خدماتی که نفرات اردوهای‌ جهادی در روستا‌ها انجام دادند عبارتند از بازسازی و بهسازی مدارس، مساجد، سرویس‌های بهداشتی، در بعد فرهنگی مشاوره برای تمامی گروه‌های سنی در روستا‌ها، برگزاری کلاس‌های قرآنی و نماز و برگزاری مسابقات ورزشی و تشکیل تیم، برگزاری کلاس‌های مختلف امداد و نجات و ... بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه عنوان کرد: در بحث‌های مهارتی کلاس‌های گلدوزی، صنایع دستی و برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی صورت گرفت که در اکثریت روستاهایی که نیروهای جهادی حضور پیدا کردند سرکشی از خانواده‌های شهدا نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: 200 تیم پزشکی با 10 میلیون تومان داروی رایگان در روستا‌ها حضور پیدا کرده و به مردم خدمات رایگان ارائه کردند که در کنار این اقدامات 10 میلیون تومان نیز برای تکمیل وسایل ورزشی روستاها هزینه شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه امسال همدان، 6 هزار نفراردو بود اما توانستیم بیش از سهمیه، نفراردو را پوشش دهیم و 310 میلیون تومان اعتبار در سال جاری از سوی ناحیه دانشجویی در اردو‌های جهادی هزینه شد که در سال 90-89 استان همدان مقام نخست کشوری را در اردوهای جهادی کسب کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: کسب مقام اولی برای استان همدان در بحث اردو‌های هجرت برای ما و همه مسئولان استان جای افتخار دارد که در کنار استان‌هایی مانند استان تهران و یا اصفهان که امکانات بالایی هم دارند و استان همدان که در خصوص امکانات از آنان پایین‌تر است اما توانسته در بحث اردو‌های جهادی بسیار موفق عمل کند.

وی در پایان سخنانش گفت: احصاء مشکلات روستا‌ها و انعکاس به مسئولان اجرایی استان یکی از کار‌های مهم ما در بحث اردو‌های جهادی محسوب می‌شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول