اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

مشاغل خانگی به شرکت‌های تعاونی تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مشاغل خانگی باید با به‌هم‌پیوستگی به شرکت‌های تعاونی تبدیل شوند تا ضمن کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری نیز افزایش یابد.

مشاغل خانگی به شرکت‌های تعاونی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح در بازدید از تعاونی‌های شهرستان تبریز با بیان این مطلب افزود: هدرروی سرمایه در شرکت‌های تعاونی کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نامگذاری شده، نقش تعاونی‌ها در تحقق این هدف موثر است.

فاتح با بیان اینکه تعاون یک اعتقاد، ایدئولوژی و راهکار اساسی برای فعالیت‌های مردمی در بخش اقتصاد است، گفت: بخش تعاون بخش مردمی اقتصاد کشور بوده و هر زمان که مردم وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند، موفقیت‌های زیادی در پی داشته است.

فاتح ادامه داد: فعالیت مردم در اقتصاد موفقیت‌های زیادی به همراه دارد، مشروط به آنکه این فعالیت‌ها مدیریت شوند.

وی افزود: فعالیت در بخش تعاون، موقت و گذرا نیست بلکه فعالیتی دائمی و پایدار است بنابراین کسی که می‌خواهد در این بخش فعالیت کند باید با این نگاه وارد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تغییر ترکیب جمعیتی نیروی کار افزود: اکنون نیروهای سنتی از صحنه کار خارج شدند و نیروهای جوان، تحصیلکرده و زنان جایگزین آنان می‌شوند.

وی، خروج 70 درصدی نیروهای سنتی از بازار کار را فرصت طلایی دانست و گفت: اقتصاد کشور باید از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کند.

فاتح با بیان اینکه انتظار کارآفرینی از زنان بیشتر است، افزود: زنان به دلیل داشتن فکر خلاق و بردباری زیاد می‌توانند کارآفرینان موفقی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکلیف دولت برای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی در برنامه پنجم توسعه گفت: روند کاهش تعداد وزارتخانه‌ها با این هدف انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قوی‌ترین ملت، ملتی است که حقوق‌بگیرانش در دولت کمتر و خود تولیدکننده باشند، افزود: کاهش وزارتخانه‌ها بستر لازم را برای توسعه فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود سه بانک فعال در حوزه تعاون و حمایت از بخش تعاون گفت: هر فعالیت اقتصادی نباید متکی به بانک باشد، به ویژه در شرایط فعلی که کار خطرناکی است.

فاتح افزود: فعالان اقتصادی باید زمانی از بانک استفاده کنند که چاره‌ای جز آن نباشد و به گونه‌ای از سیستم بانکی استفاده کنند که بانک در خدمت آنان باشد نه اینکه آنان در خدمت بانک باشند.

وی ادامه داد: تکیه به بانک کار بسیار خطرناکی است اما اگر حساب شده باشد، مشکل‌گشا خواهد بود و سیستم بانکی باید خلأ نقدینگی را حل کند.

فاتح خاطرنشان کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که از فعالان تعاون حمایت کرده و با تزریق تسهیلات به آنان انرژی‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی با توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت مردمی، ترغیب فعالیت‌های جمعی در راستای تجمیع سرمایه‌های اندک به ویژه در میان اقشار تحصیلکرده جویای کار در ایجاد اشتغال پایدار و رشد و بالندگی ایران سرافراز اسلامی، نقش مهمی دارند. 

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول