اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 آبان‌ماه جاری

نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر در خراسان جنوبی گشایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در بیرجند گفت: همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه نمایشگاه بازسازی واقعه غدیرخم در بیرجند برپا می‌شود.

نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر در خراسان جنوبی گشایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: انجام تصویر یک رویداد بسیار تاثیر‌گذارتر از شکل مکتوب آن است و در این راستا واقعه غدیرخم و سایر فضاهای آن مانند کعبه، غافله و برکه غدیر در این نمایشگاه به اجرا درآمده است.

وی به وقوع حوداث گوناگون در اسلام اشاره کرد و افزود: این حوادث تعیین کننده مسیر دین مبین اسلام هستند و باید به خوبی تبیین شوند.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در بیرجند واقعه غدیر را مهم‌ترین حادثه تاریخ عنوان کرد و ادامه داد: این حادثه با وجود اهمیت و عظمت زیادی که دارد اما به درستی تبیین نشده است.

جوینده از برپایی غرفه کتاب در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: در این غرفه 500 عنوان کتاب با موضوع غدیر عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح روز 13 آبان‌ماه در حد فاصل بلوار شهید ناصری و میدان پایانه مسافربری برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در بیرجند اضافه کرد: هدیه بزرگ امروز که ولایت و حکومت اسلامی است نتیجه عید غدیری بوده که به حکم پروردگار و توسط نبی مکرم اسلام به اجرا درآمده است.

جوینده افزود: برای کسانی که می‌خواهند از اسلام نمونه‌ای ذکر کنند، بهترین نمونه همان کسی است که نبی مکرم اسلام (ص) او را به الهام الهی و به دستور پروردگار عالم، برای منصب عظیم ولایت آن روز معین فرمود.

وی به نحوه پذیرفتن ولایت علی (ع) اشاره کرد و گفت: کمال و سعادت بشریت بدون تردید با پذیرفتن ولایت امیر‌المؤمنین و ائمه بزرگوار امکان‌پذیر بوده و سعادت و نجات بشریت در این راه میسر است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول