اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدشت خبر داد

افزایش مقدار اراضی آبی کشاورزی در پلدشت

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدشت گفت: مقدار اراضی آبی کشاورزی شهرستان پلدشت از 28 هزار هکتار به 35 هزار و 500 هکتار افزایش می‌یابد.

افزایش مقدار اراضی آبی کشاورزی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جبار طالبی در بازدید از روند اجرای سدهای قیقاج و ارس دو پلدشت اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان پلدشت عملیات اجرایی شبکه‌های پایاب سدهای قیقاج و ارس دو در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها بیش از 2 هزار و 700 هکتار از اراضی بایر منطقه به اراضی کشاورزی تبدیل می‌شود.

وی افزود: تاکنون در شبکه پایاب سد قیقاج بیش از 70 میلیارد ریال و در شبکه پایاب ارس دو بیش از 100 میلیارد ریال هزینه‌شده است.

طالبی اضافه کرد: در حال حاضر شبکه پایاب سد قیقاج 88 درصد و پایاب ارس دو ، 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته فرماندار پلدشت با بهره‌برداری از این دو طرح در حال اجرا که عملیات اجرایی شبکه‌های پایاب سدهای قیقاج و ارس دو در این شهرستان به ترتیب از سال 89 و 90 عملیات اجرایی آنها آغاز شده است در شهرستان پلدشت برای یک هزار و 270 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث سد و شبکه‌های پایاب سدها موجب رشد و شکوفایی بخش کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: دولت در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و تبدیل اراضی بایر به اراضی کشاورزی در این شهرستان احداث سد و شبکه‌های پایاب سدها را در برنامه‌کاری خود قرار داده است.

فرماندار پلدشت یادآور شد: در راستای کنترل آب‌های روان و رونق بخش کشاورزی احداث سدها یکی از راهکارها است که دولت با احداث شبکه‌های انتقال آب در پایاب سدها می‌تواند در رونق و توسعه فعالیت کشاورزی گام‌های اساسی و موثر را بردارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول