اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد

برگزاری جشن بزرگ غدیر خم در مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جشن بزرگ عید غدیر خم در 10 مسجد شاخص و محوری قزوین از جمله مسجد امام خمینی و ولایت برگزار می‌شود.

برگزاری جشن بزرگ غدیر خم در مساجد قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر خم جشن و برنامه‌های مختلف مذهبی در مساجد استان قزوین برگزار می‌شود، اظهار کرد: ائمه جماعات در این مساجد درباره آثار و برکات معنوی این روز برای مردم سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشن غدیر خم با حضور بسیج اساتید شامگاه فردا در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود، بیان کرد: این برنامه از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: جشن غدیر خم شامگاه فردا با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در سالن اجتماعات این سازمان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: گفتمان‌های دینی با موضوع امامت و ولایت به مدت 8 شب در مساجد، مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین در دهه امت و ولایت برگزار می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: روحانیون مبلغ دینی بومی و غیربومی در دهه امامت و ولایت به مدارس و هیئت‌های مذهبی استان قزوین اعزام تا در مورد اهمیت این موضوع مطالبی بیان کرده و شناخت مردم را نسبت به این مهم افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان قزوین در عید غدیر خم در راستای اطلاع‌رسانی اهمیت موضوع امامت و ولایت به مخاطبان پیامک ارسال می‌کند، ابراز کرد: 10 تشکل شاخص و محوری در قزوین برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دهه ولایت و امامت برگزار می‌کنند تا اهمیت این موضوع را برای مخاطبان تبیین کنند. 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از هیئت‌های مذهبی در قزوین با برگزاری جشن عید غدیر خم از سادات با اهدای جوایزی تجلیل می‌کند.

نظری با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) مبنی بر اینکه «پایه‌های دین اسلام بر نماز، زکات، حج، جهاد و ولایت بنا شده که قوام چهار ارکان نخست آن به ولایت وابسته است»، اظهار کرد: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت ولایت است که در صورت تصدیق آن سایر اعمال انسان نزد خداوند متعال پذیرفته می‌شود، بر این اساس باید در شناخت آن تلاش کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مسئله امامت و ولایت نقطه مرکزی ارکان دین اسلام در مباحث اعتقادی و باورهای دینی مسلمانان است که باید به آن توجه عمیقی داشت.

 

بیان اهمیت ولایت به شیوه مدرن در بین مردم

وی با بیان اینکه امامت و ولایت در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، ابراز کرد: روحانیون مبلغ دینی و افرادی که توانایی تبیین این مسئله را دارند، باید با شیوه‌های نوین و مورد پسند در بین مردم بیان کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه «ولایت امیر مؤمنان همانند دژ استوار و محکم است که هر کس وارد آن شود از عذاب الهی در امان است»، بیان کرد: این حدیث بیانگر اهمیت پذیرفتن ولایت امام علی (ع) در بین مسلمانان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عید غدیر روزی است که دین مقدس اسلام در آن روز به کمال رسیده است، اذعان کرد: پیامبر اسلام (ص) در حجة‌الوداع در میان 120 هزار نفر مسئله امامت و ولایت را برای آنان تبیین و سپس امیر مؤمنان را به عنوان ولی به آنان معرفی کرد تا بعد از او به این امام بزرگوار احترام بگذارند و از ایشان در مقام ولایت اطاعت کنند.

نظری با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) برای هدایت و سعادت مردم دین اسلام را به مدت 23 سال بین آنان تبلیغ و ترویج داد، یادآور شد: ایشان با اعلان امامت و ولایت امیر مؤمنان و جانشینی او بعد از خود بین مردم وظیفه دینی خود را به اتمام رساند و چنانکه این پیامبر بزرگ اسلام این اقدام بزرگ را انجام نمی‌دادند تلاش‌های او برای ترویج دین اسلام از بین رفته بود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس پیامبر بزرگ اسلام با انجام دادن این عمل این دین را به صورت کامل بین آنان به کمال رساند تا مردم با پیروی از آن در دنیا و آخرت سعادت‌مند شوند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول