اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس

جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان پایان یافت

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان با حضور رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از کمیته اطلاع‏رسانی نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان، مدیر اجرایی نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان در این مراسم گفت: نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان پس از رقابت هشت گروه نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان، در شاهرود به کار خود پایان داد.

عباس اعتماد با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر بسیج رخداد مهمی است که در آن توان فرهنگی و هنری کشور در عرصه هنر فاخر تئاتر به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: 23 نمایش از سراسر استان آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره به دبیرخانه اعلام کرده بودند که هشت گروه نمایشی به بخش اصلی این جشنوار راه یافتند و از این تعداد، هفت نمایش به صورت صحنه‌ای و یک نمایش به صورت خیابانی اجرا شد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود اضافه کرد: سه داور با تجربه از شهرستانهای تهران، سمنان و شاهرود، نمایش‌های راه یافته به این جشنواره را قضاوت کردند.

وی افزود: ستاد اجرایی این جشنواره پس از بررسی‌های متعدد، علی‏اکبر درستی دبیر شورای تخصصی تئاتر بسیج کشور از تهران، سیدحسین بیطرف مدرس تئاتر از شاهرود و خسرو بهآیین مدرس بازیگری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را برای داوری نمایش‌های نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان انتخاب کرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود تصریح کرد: درستی، متولد چالوس و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و در سریال‌های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با نام  آپارتمان از اصغر هاشمی و فتح در برهوت از حسین ساختمانی هنرنمایی کرده است.

اعتماد در بخش دیگری گفت: بیطرف هم یکی از پیشکسوتان و کارشناسان تئاتر شهرستان شاهرود است که از سال 1350 کار خود را در تئاتر آغاز کرده و دارای مدرک کارشناسی‏ ارشد هنر بوده و در حال حاضر به عنوان مدرس دانشگاه به تدریس هنرهای تجسمی مشغول است.

وی تصریح کرد: این هنرمند پیشکسوت در هشتمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان نیز کار داوری آثار راه یافته به جشنواره را عهده‏دار بوده است.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود ادامه داد: بهآیین نیز یکی از هنرمندان پیشکسوت سمنانی در زمینه تئاتر است که بیش از 30 سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جانشین فرمانده لشکر 58 تکاور ذوالفقار، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود و جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی نمایش استان سمنان در فرهنگ‏سرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول