اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات تغذیه دانشگاه پزشکی مشهد:

تغذیه باید در رأس امور زندگی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:با توجه به اهمیت تغذیه سالم افراد باید به امور تغذیه‌ای خود توجه کنند و تغذیه سالم را در راس امور زندگی خود قرار دهند.

تغذیه باید در رأس امور زندگی قرار گیرد

مجید غیور مبرهن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تغذیه سالم به معنی هزینه زیاد برای تهیه غذا نمی‌باشد افراد می‌توانند با اصلاح عادات غذایی خود بدون هزینه‌های زیاد در این زمینه تغذیه مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما روش‌های درست تغذیه‌ای را نمی‌دانند تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور ما مصرف ماهی یک ششم کشورهای دیگر است همچنین مصرف ماهی و سبزیجات نیز در سطح بسیار پایینی است این عادات بد سبب بروز بیماری‌های زیادی در دوران‌های مختلف زندگی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقلامی که باید از سبد غذایی خانوارها خذف شود خاطر نشان کرد: اقلامی مانند فست فودها، روغن‌های نباتی‌، نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار و ناسالم از جمله اقلامی هستند که باید از سبد غذایی خانوار ایرانی حذف شوند.

غیور مبرهن تغییر شیوه زندگی را یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم تحرک، خوردن زیاد مواد گوشتی و پروتئینی، خوردن غذای سنگین در ساعات قبل از خواب و مصرف زیاد چربی در غذا از جمله عاداتی است که زمینه‌ساز ابتلا به انواع بیماری‌های غیر واگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی تغذیه در بشر سو تغذیه نیست متذکر شد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل در مورد تغذیه در افراد کمبود ریز‌مغذی‌ها به دلیل نادرست بودن رژیم غذایی است که سبب بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

انتهای پیام/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول