اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی خبر داد

تجمع بسیجیان خراسان‌شمالی با عاشوراییان در 5 آذر ماه

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی از برنامه تجمع بسیجیان این استان با عاشوراییان در پنجم آذرماه هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج برای برگزاری آیین‌های سوگواری و برپایی نماز ظهر عاشورا خبر داد.

تجمع بسیجیان خراسان‌شمالی با عاشوراییان در 5 آذر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشستی با مسئولان فرهنگی

خراسان‌شمالی اظهار کرد: بسیجیان در این روز که مصادف با گرامیداشت تشکیل بسیج مستضعفان بوده با عاشوراییان تلفیق و در همه شهرها نماز ظهر و عصر عاشورا را اقامه می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی از استان‌های پیشرو در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود، افزود: این استان برای همگانی‌کردن تذکر لسانی در طول سال انتخاب شده است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه اقداماتی که در نیمه نخست امسال در زمینه همایش‌ها،" انسجام بخشی و ... انجام شد، روند خوبی را طی کرده است.

* اختصاص پایان‌نامه‌های دانشجویی به منویات رهبر انقلاب

امام جمعه بجنورد هم در این نشست با اشاره به اینکه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان‌شمالی بزرگ‌ترین معروف و آثار و برکات فراوان معنوی را به همراه داشت، از دانشگاه‌های خراسان‌شمالی خواست تا برای اختصاص عنوان پایان‌نامه‌های دانشجویی به منویات رهبر انقلاب توجه و امتیازات ویژه‌ای را قائل شوند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: فرمایشات رهبری با موضوعات فرهنگی و سایر سر فصل‌ها در صورت تحقق می‌تواند منشاء تحولات فراوانی شود.

وی گفت: از این رو از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا به پایان‌نامه‌های دانشجویی با محوریت منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان توجه کرده تا بهره‌برداری حداکثری از این رهنمودها در فضای جامعه فراهم شود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت نیز نسبت به تبیین این منویات به ویژه در مورد سبک زندگی در خطبه‌ها اهتمام داشته باشند.

وی همچنین نقش آموزش و پرورش در شورای فرهنگ عمومی در این زمینه را مهم عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای تبیین و پیشبرد این منویات رهبری رسالت سنگینی بر عهده دارند.

* فعالیت‌های مدیران نباید در رسیدگی به خانواده خلاء ایجاد کند

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین توجه به خانواده را از توصیه‌های دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: فعالیت مدیران و کارکنان نباید آنان را در رسیدگی به نهاد خانواده که در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار بوده غافل کند.

وی افزود: بعضاً مسئولان آنقدر در کار خود فرو رفته که از خانواده فراموش می‌کنند و این در آموزه‌های دینی نکوهش شده است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: باید رسیدگی در خانواده در اولویت کاری مسئولان قرار رفته تا خدمات آنان نیز مورد رضای خدا قرار بگیرد.

* اختصاص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری یادواره‌های شهدا

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین بر اختصاص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری یادواره‌های شهدا از سوی مسئولان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در برخی از مناطق فرمانداران بحث ردیف بودجه را در مقابل برگزاری یادواره شهدا مطرح کرده و نبود ردیف بودجه را بهانه می‌کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: آنان غالباً عنوان می‌کنند که در این سر فصل بودجه نداریم در حالی که این ردیف‌ها در اختیار خود فرمانداران بوده و بعضاً به مسائل فرهنگی بی‌مهری می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره 72 شهید طلبه خراسان‌شمالی در آینده نزدیک در استان برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: مسئولان نباید در این گونه برنامه‌ها توجیه کنند، باید از سایر تشریفات کاست و حق شهدا را ادا کرد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول