اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مذاکره با آمریکا امکانپذیر نیست/ آمریکا همچنان خوی استکباری دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود برنداشته ما نیز از اصول انقلابی خود دست برنخواهیم داشت.

مذاکره با آمریکا امکانپذیر نیست/ آمریکا همچنان خوی استکباری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است که شامل تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بود.

وی تصریح کرد: ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانند.

13 آبان روز تجلی استکبارستیزی است

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه روز 13 آبان روز تجلی استکبارستیزی است، اظهار کرد: امروز در میان مردم مسلمان دنیا روحیه استکبارستیزی ایجاد شده و این مسئله دشمنان اسلام را نگران‌تر از گذشته کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود برنداشته ما نیز از اصول انقلابی خود دست برنخواهیم داشت.

 هیمنه آمریکا شکسته است

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امسال در حالی روز 13 آبان را گرامی می‌داریم که اوضاع جهان در تقابل با آمریکا بوده و هیمنه این رژیم شکسته است.

وی با بیان اینکه از 13 آبان به بعد حرکت‌های مردم دنیا علیه استکبار آغاز شد، گفت: این روز تاریخی در ایجاد موج استکبارستیزی و آمریکاستیزی در سطح جهان بسیار تاثیرگذار بود و بعد از آن حرکت‌های ضد امپریالیستی آغاز شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رژیم آمریکا امروزه از منفورترین رژیم‌ها در میان افکار عمومی جهانیان است، افزود: این کشور هم‌اکنون با چالش‌های عجیبی در داخل و خارج مواجه است که برای برون‌رفت از چنین وضعیتی همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است.

وی فیلم موهن توهین به پیامبر، کشتار مردم مسلمان میانمار و ایجاد جنگ داخلی در سوریه را از حرکات آمریکا دانست و گفت: استکبار جهانی با تلاش مذبوحان خود به دنبال تضعیف اسلام بوده در حالی که هم‌اکنون این رژیم با چالش‌های عجیبی روبه‌رو شده و به منفورترین رژیم دنیا تبدیل شده است.

 آمریکا همچنان خوی استکباری دارد

امام جمعه تبریز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی به هیچ عنوان قصد مذاکره با آمریکا را ندارد.

آیت‌‌الله مجتهدشبستری افزود: ایران در صورتی با درخواست آمریکا برای مذاکره موافقت خواهد کرد که این کشور از خوی استکباری خود دست برداشته و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند.

وی با اشاره به جنایات و توطئه‌های آمریکا در طول سال‌های پیش و پس از انقلاب علیه ملت ایران، اظهار کرد: این کشور همیشه در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد چنین شرایطی نمی‌تواند فراهم شود و البته اکثریت ملت ایران اسلامی با تبعیت از مقام عظمای ولایت نیز اعتقاد دارند هرگونه مذاکره با آمریکای جنایتکار امکانپذیر نیست.

مسئولان از فرمایشات رهبری تبعیت عملی کنند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اختلاف سران قوا صحیح نیست و انتظار داریم با توجه به لبیک‌گویی سران سه قوه به فرمایشات رهبری در این رابطه همه مسئولان تبعیت عملی از رهبری کنند. 

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول