اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش بهره‌برداران جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد

اجرای طرح ترویجی بیمه محصولات کشاورزی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش بهره‌برداران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح ترویجی بیمه محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.

اجرای طرح ترویجی بیمه محصولات کشاورزی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شهریار مرشدی ظهر امروز در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: چهار طرح ترویجی از سوی این اداره در سال 91 تهیه و تنظیم و آماده اجرا در مناطق الگویی استان شده است.

این مسئول اضافه کرد: این چهار طرح با عناوین طرح ترویجی بهبود مدیریت و مصرف بهینه آب در(گندم آبی، خرما و گوجه فرنگی) طرح ترویجی خاک‌ورزی حفاظتی، طرح ترویجی بیمه محصولات کشاورزی، طرح ترویجی تولید محصول سالم در شهرستان‌های استان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: شیوه اجرائی این طرح‌ها به صورت مدرسه در مزرعه و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی یک روزه است که با شرکت کشاورزان مشخص از آغاز کشت محصول آغاز و تا زمان برداشت ادامه می‌یابد.

مرشدی گفت: در این طرح‌ها مشخصات، وضع موجود، فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طرح‌های سال‌های گذشته، وضعیت موجود شهرستان‌های مجری هر طرح به تفکیک، کل برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در قالب یک برنامه پنج ساله تعداد نیروهای به کار گرفته شده در طرح اعتبارات و ارزیابی از طرح را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دیلم نیز گفت: 64 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی سال جاری مطرح و با اختصاص اعتبار 112 میلیارد و 294 میلیون ریال مصوب شد. 

شاپور خشنو خاطر نشان کرد: از مجموع طرح‌های مصوب تاکنون به 30 طرح 13 میلیارد و 716 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. 

وی اضافه کرد: طرح‌های مصوب شده بیش از 150 فرصت شغلی در بخش کشاورزی در شهرستان دیلم ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی دیلم از واگذاری زمین‌های بلااستفاده در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این زمین‌ها به فارغ‌‌التحصیلان کشاورزی و روستاییان بیکار که متقاضی برای فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی باشند، واگذار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اراضی ملی که از ناحیه اشخاص دارای معارض بوده و وجود موانع قانونی در زمینه صدور مجوزهای تامین آب نظیر حفر چاه و واگذاری انشعاب آب از مهم‌ترین موانع طرح‌های واگذاری شده است.

خشنو اذعان داشت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد رشد و توسعه کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.

وی متذکر شد: در سال جاری هشت جلسه کارگروه توسعه کشاورزی با حضور فرماندار برای بررسی طرح‌های پیشنهادی برگزار شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول