اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس خانه مطبوعات کرمان:

مجمع عمومی خانه مطبوعات کرمان سراسر تخلف بود

خبرگزاری فارس: بازرس خانه مطبوعات استان کرمان گفت: مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان تنها مانوری بی‌اثر از سوی جریان رسانه‌ای فتنه 88 و سراسر آن تخلف بود و قابل اغماض نیست.

مجمع عمومی خانه مطبوعات کرمان سراسر تخلف بود

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان اظهار داشت: مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان 14 آبان ماه جاری در محل تالار عماد مجتمع فرهنگی و هنری عصر انتظار شهر کرمان با حضور بیش از 100 نفر از اعضای خانه مطبوعات استان کرمان تشکیل شد که این مجمع با تخلفات متعددی همراه بود.

وی افزود: فردی که در جلسه مجمع به عنوان رئیس موقت جلسه مجمع عمومی انتخاب شد، عضو خانه مطبوعات استان کرمان نبود و با توجه به تذکرهای داده شده به نامبرده ایشان خود را عضو خانه مطبوعات دوران اصلاحات دانست.

افضلی با اشاره به اینکه عزل هیئت مدیره خانه مطبوعات استان در دستور کار جلسه مجمع نبوده است، تصریح کرد: این در حالی رخ داد که موضوع تشکیل جلسه در دعوت نامه‌های ارسال شده به اعضای خانه مطبوعات تنها بررسی و تایید اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان بود و طبق ماده ١4 اساسنامه خانه مطبوعات استان هر یک از اعضا باید پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی، مورد یا موارد دیگری غیر از موضوعاتی که در دعوتنامه تشکیل مجمع قید شده است، پیشنهاد کند و مقام دعوت کننده مجمع نیز مکلف است پیشنهاد مزبور را با لحاظ نمودن اولویت موضوعی و زمانی در همان مجمع یا جلسه بعد از تنفس مطرح کند که هیچکدام از موارد قانونی فوق رخ نداده و این درخواست از سوی هیچ‌کدام از اعضا صورت نگرفته بود.

بازرس خانه مطبوعات استان کرمان با بیان سایر تخلفات صورت گرفته خاطرنشان کرد: تحویل وکالت‌نامه افراد غایب طبق تبصره دو ماده 10 اساسنامه خانه مطبوعات استان کرمان باید دو روز قبل از تشکیل جلسه انجام شود که در این زمینه نیز تخلف صورت گرفته و در همان ساعت وکالت‌‌نامه‌های غیر قانونی توسط افراد نوشته و تحویل مسئول حضور و غیاب جلسه دادند که طبق تبصره یک ماده 10 اساسنامه تایید وکالت‌نامه‌ها باید توسط بازرسان و با تایید نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شود که تشخیص بنده انجام تخلف در این بخش است.

افضلی بیان داشت: نحوه رای‌گیری در مجمع عمومی خانه مطبوعات به صورت غیر قانونی و غیر عرف و تنها با زدن سوت و دست انجام ‌شد که این یکی از بزرگ‌ترین تخلفات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب چند نفر برای انجام مراحل ثبت قانونی اساسنامه نیز غیر قانونی و خلاف اساسنامه خانه مطبوعات است، افزود: طبق بند 14 ماده 26 اساسنامه انجام مراحل اداری ثبت تغییرات اساسنامه در مراجع قانونی از اختیارات هیئت مدیره است.

افضلی با تاکید بر اینکه جامعه رسانه‌ای ولایی و ارزشی استان کرمان اجازه ورود عناصر فتنه و خبرنگاران رسانه‌های غربی حامی گروه‌های فتنه‌گر را به خانه مطبوعات استان کرمان نمی‌دهد، تصریح کرد: فعالیت اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان کرمان قانونی است و رسانه‌های فتنه‌گر نمی‌توانند با ایجاد شائبه غیر قانونی بودن آن فعالیت این مجموعه صنفی را زیر سئوال ببرند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول