اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

محوطه معادن تاریخی استان زنجان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: معادن تاریخی استان زنجان در سال جاری محوطه‌سازی و ساماندهی می‌شود.

محوطه معادن تاریخی استان زنجان ساماندهی می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مجموع دو معدن تاریخی در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه معدن تاریخی نمک چهرآباد و معدن سنگ داش‌کسن دو معدن تاریخی استان زنجان محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: معدن داش‌کسن نقش برجسته‌هایی از دوران ایلخانی دارد که این نقوش از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اضافه کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی سال 91 محوطه‌های دو معدن تاریخی چهرآباد و داش‌کسن مرمت و ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به منظور ساماندهی محوطه و مرمت دو معدن تاریخی مذکور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: 250 میلیون ریال از اعتبارات برای ساماندهی محوطه معدن داش‌کسن و 750 میلیون ریال برای مرمت و ساماندهی معدن نمک چهرآباد اختصاص‌یافته است.

ارجمند با بیان اینکه مرمت‌های اضطراری در محوطه‌های دو معدن تاریخی داش‌کسن و چهرآباد صورت می‌گیرد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته محوطه‌های این معادن برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به محض ابلاغ اعتبارات مورد نظر ساماندهی محوطه و مرمت معادن تاریخی استان زنجان آغاز می‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با تامین اعتبار محوطه این دو معدن تاریخی استان تا فروردین‌ماه سال آینده آماده می‌شود.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در ساماندهی محوطه معادن تاریخی استان زنجان شامل مرمت‌ها و هدایت آب‌های سطحی به محوطه می‌شود، خاطر نشان کرد: سایه‌بانی نیز برای محوطه این معادن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول