اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر:

بوشهر رتبه نخست نوسازی ناوگان مسافربری کشور را داراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: 100 درصد از ناوگان مسافربری استان بوشهر نوسازی شده و در این زمینه بوشهر مقام اول کشور را داراست.

بوشهر رتبه نخست نوسازی ناوگان مسافربری کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید حمیدرضا علم ظهر امروز در جلسه بررسی شاخص‌های حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان دشتی گفت: وظایف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر در چهار محور کالا، مسافر، مجتمع خدمات رفاهی و حوزه ایمنی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر افزود: 100 درصد از ناوگان مسافربری استان بوشهر نوسازی شده و در این زمینه مقام اول کشور را داراست.

وی گفت: با توجه به اینکه کارخانه سیمان مند دشتی در حال احداث است و حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ایجاد شهرک حمل و نقل در این شهرستان ضروری است که موافقت اصولی برای بخش خصوصی صادر شده و زمین آن تحویل گرفته و زیرساخت‌ها در حال انجام است و عملیات اجرایی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های حمل و نقل در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

علم با اشاره به اینکه دولت دیگر پایانه بار را نمی‌سازد یادآور شد: در قالب شهرک حمل و نقل بار این کار صورت می‌گیرد که در شهرستان دشتی پیش‌بینی شده و در آینده شاهد ساخت و راه‌اندازی آن خواهیم بود.

این مسئول به حوزه مسافر در دشتی اشاره کرد و گفت: 100 درصد از مینی‌بوس‌های این شهرستان نوسازی شدند و یکی از شاخصه‌های مثبت این شهرستان نوسازی ناوگان مینی‌بوسی آن است که باید به این شهرستان که جوانترین ناوگان مینی‌بوسی در بین شهرستان‌های استان بوشهر را داراست تبریک گفت.

پایانه مسافربری خورموج در شأن مردم نیست

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر به پایانه مسافربری در شهر خورموج اشاره کرد و یادآور شد: پایانه مسافربری فعلی شهرداری خورموج هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد و درخور شأن مردم این شهرستان نیست.

این مسئول افزود: مشکلات اعتباری باعث کند شدن پایانه جدید شهرداری شده و برای بخش خصوصی نیز توجیه اقتصادی ندارد و سال‌های سال است که این پایانه نیمه کار مانده است.

علم خاطر نشان کرد: اداره کل حمل و نقل از سه سال پیش بحث آموزش و فرهنگ‌سازی موتورسیکلت را در دستور کار قرار داده که از سال گذشته در شهرستان دشتستان که بیشترین تلفات را داشته‌اند و با همکاری بسیج و مردم یک کار فرهنگ‌سازی را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: بحث ایمنی را در روستاهای نظرآقا، سعدآباد، شبانکاره، دهداران، منطقه پشت کوه و حوزه تنگستان که فرهنگ‌سازی کردیم از سال گذشته تاکنون هیچ گونه تلفات جانی نداشته‌ایم.

پارک ترافیک خورموج در حال خاک خوردن است

این مسئول آموزش دانش‌آموزان در مدارس را یکی از برنامه‌های فرهنگی مدیریت حمل و نقل استان عنوان کرد و گفت: ما از مقطع تحصیلی در دوره ابتدایی و مدارس حاشیه راه‌ها را در حوزه ترافیک ایمن‌سازی آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر متذکر شد: حدود 100 میلیون تومان برای بوستان ترافیک در دشتی هزینه شده، ولی این بوستان در حال خاک خوردن و از بین رفتن است.

وی از مسئولان شهرستان خواست نسبت به این بوستان توجه داشته باشند، زیرا تاکنون هیچ گونه استفاده‌ای از آن صورت نگرفته و سرمایه‌ای که در آنجا هزینه شده در حال از بین رفتن است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول