اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی قزوین:

خلأهای فرهنگی مددجویان زندان با کتاب پر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین گفت: خلأهای فرهنگی و تربیتی مددجویان زندان با کتاب و مطالعه مفید پر می‌شود.

خلأهای فرهنگی مددجویان زندان با کتاب پر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: نبود آگاهی کافی درباره قوانین و مقررات، نداشتن مهارت‌های زندگی و نهادینه نشدن ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی در افراد از مهم‌ترین عوامل ارتکاب جرم و بزه هستند که به طور قطع آموزش صحیح و مطالعه مفید بهترین راهکار در راستای کاهش این مشکلات به شمار می‌روند.

فراست‌طلب خاطرنشان کرد: مددجویان در ابتدای ورود به زندان به دلیل اضطراب‌ها و استرس‌های فراوان، آمادگی لازم برای یادگیری و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را ندارند، لذا در بدو ورود فقط سطح سواد و میزان آگاهی‌های زندانی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پس از گذشت مدتی مشخص دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شود.

وی اضافه کرد: افراد کم‌سواد در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده و افراد تحصیل‌کرده و باسواد از طریق عضویت در کتابخانه زندان به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق داده شده و در فعالیت‌های حرفه‌آموزی زندان نیز مشغول می‌شوند.

فراست‌طلب با اشاره به همکاری خوب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: هم‌اکنون بیش از 12 هزار نسخه کتاب در کتابخانه زندان مرکزی قزوین وجود دارد که از طریق کتاب‌های متنوع موجود، مددجویان از رده‌های سنی مختلف به سوی کتاب و کتاب‌خوانی جذب شده‌اند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول