اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

عاشورا تابلویی از زیبایی‌های مکتب اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عاشورا و ماه محرم تابلویی زیبا از برجستگی‌ها و فضیلت‌های مکتب اسلام است که در آن همه چیز شایسته و فاخر رخ می‌نماید.

عاشورا تابلویی از زیبایی‌های مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آستانه ماه محرم اظهار داشت: امام حسین (ع) به عنوان پاسدار دین اسلام با مشاهده زیر سئوال رفتن برخی از احکام و حدود اسلامی در ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد تا با سرکوب کردن دشمنان و نشان دادن ماهیت پلید آنها به بشریت اعلام کند که نهضت عاشورا نهضت کسب قدرت، رتبط و منزلت دنیوی نبوده بلکه جلوگیری از گستاخی دشمنان اسلام در زیر سئوال بردن احکام الهی بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 14 قرن امروز نیز وظیفه تک تک مسلمانان است که در نگه داشتن حدود و حریم الهی و جلوگیری از هرگونه حرکت خبیث دشمن دست به کار شده و با دینداری و اعتقادی قوی بکوشند به استکبار و شیاطین اجازه کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مبانی اسلام را ندهند.

قیاسی خاطر نشان کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر است که شایستگی‌های جامعه ظهور پیدا می‌کند و چهره‌های زشت به مانند بدحجابی و بی‌حجابی از جامعه نابود شده و جای زشتی‌ها و پلشتی‌ها را فضیلت‌ها و نیکی‌ها پر می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: امروز بسیاری از دشمنان و نظام کفر سعی دارند در فلسفه خلقت بشر و همچنین مکتب اسلام خدشه و خلل وارد کنند که شایسته است احکام و حدود اسلامی با الهام از کتاب الهی تبیین و تفسیر شود تا هیچ کس به خود جرأت کوچک‌ترین خدعه و نیرنگی را در این زمینه ندهد.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت و اهمیت تبیین و تفسیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را با اشکال زیبا و شایسته ضروری اعلام کرد و ادامه داد: اگر در مکتب اسلام انجام این فریضه در مقایسه با سایر فرایض الهی دریا به قطره تشبیه شده است از آن جهت است که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود اصلاح‌گر بخش‌های عظیمی از کجی‌ها و نادرستی‌های جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: ‌امروز کمتر کسی در عالم بشریت سعی می‌کند حقایق امور را دریابد بلکه با نگاه یک‌جانبه‌گرایانه گاه سعی می‌شود حقانیت و اصالت انسان‌ها نادیده گرفته شده و حتی در برخی از امور اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

قیاسی به نزدیکی ایام ماه محرم و همچنین ضرورت گسترش فرهنگ ارزشی را یادآور شد و گفت:‌ در ماه محرم باید انسان‌های آزاده به این اصل یقین داشته باشند که فرهنگ غنی اسلامی، دینی فرهنگ متعالی و برگرفته از خواسته‌ها و مطلوب مردم است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول