اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب اجرای یک طرح

وسایل کمک توانبخشی به معلولان بهزیستی یزد اهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان یزد از اجرای طرح اهدای وسایل کمک توانبخشی به معلولان زیر پوشش بهزیستی استان یزد خبر داد.

وسایل کمک توانبخشی به معلولان بهزیستی یزد اهدا می‌شود

ناصر صباغ‌زادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طرح اهدای وسایل کمک توانبخشی به معلولان زیر پوشش بهزیستی با عنوان «راهی به آسمان» در استان یزد اجرا می‌شود.

این مسئول افزود: این طرح  توسط موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) در راستای حمایت از معلولان جسمی حرکتی شدید و خانواده‌های آنها در توافق‌نامه‌ای با بهزیستی استان یزد به اجرا در می‌آید.

صباغ‌زادگان عنوان کرد: بر اساس این توافق‌نامه، ضمن اهدای وسایل کمک توانبخشی به معلولان جسمی حرکتی دو تا 14 ساله، شیوه‌های صحیح مراقبت و نگهداری از مددجویان و مناسب‌سازی محیط زندگی نیز به خانواده‌های آنها آموزش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: هداف این طرح، ارتقا فرهنگ استفاده از وسایل کمک توانبخشی و مناسب‌سازی محیط زندگی و کمک به استقلال مددجویان در فعالیت‌های روزمره زندگی، کمک به بهبود توانایی‌های عملکرد حرکتی، کمک به روند درمان و کوتاه کردن مسیر آن، افزایش مهارت‌های شناختی، افزایش مهارت‌های خودیاری و اجتماعی، افزایش نقش محوری خانواده در روند توانبخشی و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی خانواده است.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان یزد یادآور شد: اجرای این طرح در هفت مرحله صورت می‌گیرد که دریافت و ساماندهی اطلاعات دریافتی از مراکز و درمانگران فعال استان، اطلاع‌رسانی به خانواده مددجویان و درمانگران و مراکز توانبخشی، اهدای وسایل کمک توانبخشی و کتابچه و سی دی آموزشی به خانواده‌های واجد شرایط از جمله این مراحل است.

این مسئول متذکر شد: وسایل و خدماتی که بر حسب نیاز از طرف موسسه اهدا می‌شود شامل واکر، کالسکه مخصوص، ویلچر مخصوص حمام، کفش و اسپیلنت، سی‌دی های آموزشی، جزوات آموزشی و ارائه مشورت کارشناسی به منظور مناسب‌سازی محیط زندگی برای مددجویان است.

صباغ‌زادگان از خانواده‌هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند، خواست تا با مراجعه به به سایت موسسه به آدرس الکترونیکی www.vrf.ir در این طرح ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول