اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

کشف میلیاردی کالای قاچاق در استان البرز

خبرگزاری فارس: پلیس استان البرز از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: در این راستا موفق شدیم انواع کالاهای قاچاق را به ارزش تقریبی 1 میلیارد و 380 میلیون را در این استان کشف کنیم.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار احمدعلی گودرزی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا، کنترل پلیس استان البرز بر محورهای مواصلاتی و همچنین مبادی ورودی و خروجی استان تشدید شده و از ابتدای سال جاری تا کنون طرح‌های مختلفی به صورت مقطعی و پیوسته برای جلوگیری از قاچاق انواع کالا به اجرا در آمده است.

این مسئول ادامه داد: در آخرین طرح اجرایی که در آن از تمامی امکانات و ظرفیت‌های رده انتظامی استان به ویژه پلیس آگاهی استفاده شد، مأموران موفق شدند در طول 48 ساعت تلاش بی‌وقفه، انواع کالای ممنوعه و سایر کالاهای گمرکی به ارزش تقریبی 1 میلیارد و 380 میلیون ریال را کشف و ضبط کنند.

گودرزی به برخی از کالاهای مکشوفه این طرح اشاره و افزود: بیشترین کالای کشف شده در این طرح شامل لوازم صوتی، تصویری، سوخت، لوازم بهداشتی، انواع پوشاک خارجی، مکمل‌های تقویتی ورزشکاران که عمدتاً غیر بهداشتی نیز هستند، تجهیزات گیرنده امواج ماهواره، مشروبات الکلی و... هستند.

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری 17 متهم و کشف و ضبط 8 دستگاه خودرو سبک و سنگین در طول اجرای این طرح خبر داد.

وی در پایان با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا بر پیکره نظام اقتصادی کشور اظهار داشت: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در جلوگیری از قاچاق کالا و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مراکز فوریت‌های پلیس 110 می‌تواند گام موثری در برخورد با افرادی که در این امر فعالیت دارند باشد تا از این طریق ضمن فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی از خروج سرمایه‌های ملی به خارج از کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/   /گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول