اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مسابقه نویسندگی ویژه دانشجویان در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری مسابقه نویسندگی ویژه دانشجویان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

مسابقه نویسندگی ویژه دانشجویان در کردستان برگزار می‌شود

محمد مخدومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این مسابقه همزمان با بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با همکاری دانشگاه‌های کردستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات مسابقه نویسندگی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال‌جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزود: «نقش دانشجویان در تحقق اقتصاد مقاومتی» و «راه‌های گذر از اقتصاد وابسته به اقتصاد پویا» از موضوعات این مسابقه است.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: تاکنون دانشجویان دانشگاه‌‌های کردستان، آزاد اسلامی سنندج و علوم پزشکی استان برای همکاری در برگزاری مسابقه نویسندگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مخدومی با اشاره به معیار برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: خلاقیت در بیان مطالب، جذابیت مطالب، نثر روان، انسجام مطلب، بیان مطلب در قابل ارائه شده و جمع‌بندی و پایان مناسب از معیارهای ارزیابی و انتخاب مقالات برتر است.

وی اعلام کرد: به برگزیدگان مسابقه نویسندگی جوائز ارزنده‌ای از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان اهدا و مقالات برتر نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

* برگزاری مسابقه نقاشی در هفته کتاب و کتابخوانی

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان می‌توانند در این مسابقه نقاشی که همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مخدومی ادامه داد: «دنیای شگفتانگیز کتاب»، «تاثیر کتاب خواندن در زندگی من»، «داستان‌هایی که مادرم می‌خواند» و «کتاب وسیله‌ای برای دوستی کودکان» از موضوعات مسابقه نقاشی است.

وی تصریح کرد: خلاقیت، رنگ آمیزی و ارتباط نقاشی با موضوع از جمله معیارهای کارشناسان برای ارزیابی نقاشی‌های برتر است که شرکت‌کنندگان باید به آن‌‌ها توجه داشته باشند.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: این مسابقه علاوه بر بخش کودک کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در مهدهای کودک و مدارس نیز برگزار می‌شود.

مخدومی بیان کرد: به برگزیدگان این مسابقه نقاشی جوائزی اهدا و نقاشی‌های برتر استان نیز به مرحله کشوری راه می‌بابند.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های جذاب و دلنشین با موضوع کتاب برای کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیر زیادی در جذب آن‌ها به خواندن کتاب و کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشد.

گفتنی است؛ برنامه‌های بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سال‌جاری از 20 آبان آغاز و تا 26 ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول