اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین اداره محیط زیست خرمشهر خبر داد

آذر ماه؛ آغاز مهاجرت پرندگان سردسیری به خرمشهر

خبرگزاری فارس: جانشین اداره محیط زیست خرمشهر گفت: مهاجرت پرندگان مهاجر مناطق سردسیری به مناطقی مانند خرمشهر هر ساله از آذر و دی ماه آغاز می‌شود.

آذر ماه؛ آغاز مهاجرت پرندگان سردسیری به خرمشهر

غدیر مراعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با شدت گرفتن فصل سرما در ماه‌های آذر و دی در مناطق سردسیری، پرندگان مهاجری از خانواده‌های اردک سانان به خطه‌های گرمسیری مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: پرندگانی مانند فلامینگو، اردک سرمرمری، اردک سرسبز، نوک پهن، نوک حنایی، سرسفید و اردک ‌تاجدار با شروع فصل سرما وارد مناطق زیستی شهرستان خرمشهر می‌شوند.

جانشین اداره محیط زیست خرمشهر ادامه داد: تالاب ناصری، زمین‌های نیشکر در 70 کیلومتری خرمشهر و دشت‌های مشارع و جفیر از زیستگاه‌های عمده این پرندگان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به تعداد دفترچه‌های شکار صادر شده برای شکارچیان گفت: از دو هفته پیش در حدود 50 دفترچه شکار برای شکارچیان در این فصل صادر شده است.

مراعی گفت: پنج محیط‌بان خرمشهری به صورت فعال در زیستگاه‌های طبیعی خرمشهر حاضر بوده و از پرندگان حمایت شده‌ای مانند فلامینگو محافظت می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: شکار پرندگان حمایت شده در همه زیستگاه‌های طبیعی خرمشهر ممنوع بوده و در صورت شکار این پرندگان با افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول