اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری سمینار مراقبت از بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه در سنندج

خبرگزاری فارس: سمینار آموزشی مراقبت از بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان در سنندج برگزار شد.

برگزاری سمینار مراقبت از بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این سمینار بازآموزی پیش‌ازظهر امروز با هدف تبیین روش‌های جدید تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه و توجه شرکت‌کنندگان به اهمیت این بیماری‌ها و دستورالعمل‌های ملی پیشگیری و کنترل در زمینه این بیماری‌ها برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این سمینار یک روزه به اقدامات بهداشتی در شرایط بروز موارد دیفتری و سیاه سرفه اشاره کرد و گفت: سیاه سرفه و دیفتری جزو بیماری‌هایی هستند که به محض تشخیص نیاز به گزارش‌دهی فوری به مراکز بهداشت شهرستان‌ها دارند.

فرزام بیدارپور در ادامه از سیاه سرفه و دیفتری به عنوان بیماری‌های واگیر قابل پیشگیری با واکسن نام برد و افزود: تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، واکسیناسیون این بیماری‌ها را به صورت روتین برای کودکان زیر شش سال انجام می‌دهند.

وی بر پیگیری درمان بیماران مبتلا به دیفتری و سیاه سرفه و بررسی سابقه واکسیناسیون در این بیماری‌ها تأکید کرد و ادامه داد: دیفتری یک عفونت حاد است که توسط کرینه باکتریوم دیفتریه ایجاد می‌شود و از طریق سیستم تنفسی و توسط قطرات تنفسی فرد آلوده صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: اپیدمیولوژی بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن با تأکید بر بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، تشخیص و درمان این بیماری‌ها، اقدامات بهداشتی و روش‌های کنترل این بیماری‌ها در سیستم بهداشتی، روش‌های تهیه و ارسال نمونه از بیماران مشکوک به سیاه سرفه و دیفتری در سطح کشور و استان کردستان و علت‌های عدم گزارش‌دهی مناسب از مهم‌ترین مطالب مورد بحث و بررسی در این سمینار آموزشی است.

در این سمینار آموزشی جمعی از متخصصان بیماری‌های عفونی، کودکان و نوزادان، متخصصین و کارشناسان علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و پرستاران شاغل در واحدهای مختلف دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول