اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران:

شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده مازندران منفی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران گفت: بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده مازندران منفی گزارش شده است.

شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده مازندران منفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محمدمهدی ناصحی به بیان گزارش عملکرد تیم‌های بهداشتی درمانی در رابطه با سیل بهشهر پرداخت و اظهار داشت: اقدامات کنترلی تیم‌های بهداشتی درمانی در این شهرستان در حال انجام است.

ناصحی با اشاره به ارزیابی منطقه توسط تیم‌های بهداشتی درمانی افزود: با آزمایش‌های صورت گرفته، میزان کدورت آب در 50 نقطه شهرستان به‌ ویژه در مناطق سیل‌زده مطلوب اعلام شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل تا کنون 33 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب از مناطق سیل‌زده صورت گرفت، تصریح کرد: نمونه‌های انجام شده نشان دادند این آب‌ها قابل شرب هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام روزانه 70 مورد کلرسنجی با همکاری آبفای استان در مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: نتایج این نمونه‌برداری مطلوب گزارش شد.

ناصحی با تاکید بر اینکه سیستم مراقبت فعال در مراکز بهداشتی درمانی شهری، بیمارستان‌ها تشکیل شده، خاطرنشان کرد: با توجه به نمونه‌برداری‌های صورت گرفته، شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده منفی گزارش شده است.

وی ادامه داد: موارد فوتی و مصدوم جدید ناشی از سیل به غیر از موارد اولیه گزارش نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران به عملکرد تیم‌های بهداشتی درمانی در مناطق سیل‌زده اشاره و تصریح کرد: هشت تیم عملیاتی بهداشتی درمانی ویژه مراقبت فعال خانواری و یک تیم مراقبتی فعال در مدارس آسیب‌دیده از سیل تشکیل شد.

ناصحی به بازدید از  27 مدرسه و برگزاری 4 جلسه آموزشی با دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: گزارش‌دهی فعال بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا به طور روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و مطب‌ها و بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

وی 10 مورد بازدید بهداشت محیط از شبکه‌های آبرسانی و 14 مورد از تانکرهای سیار آب در مناطق سیل‌زده، انجام 353 مورد کلرسنجی، انجام بازدید ویژه اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به تعداد 225 مورد و نیز توزیع پودر ORS و داروهای درامنی اسهال آبکی به صورت رایگان در بین خانوارها را از دیگر اقدامات انجام شده توسط تیم بهداشتی درمانی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نظارت بر نحوه غذای گرم و کنسروی در کمپ موقت شهر به طور روزانه، اطلاع‌رسانی با موضوعات بهداشتی آب و اعلام تلفن‌های تماس ضروری، سمپاشی منازل و معابر و جوی‌های آب، تهیه و توزیع 400 بسته بهداشتی حاوی مایع دستشویی، ماسک و دستکش آشپزخانه و پودر رختشویی از دیگر فعالیت‌های این گروه به شمار می‌آید.

ناصحی به حضور فعال و روزانه یک دستگاه آمبولانس با تیم پزشکی، پرستاری و داروهای ضروری در منطقه سیل‌زده خبر داد و گفت: این افراد به صورت رایگان به سیل‌زدگان خدمات ارائه می‌دهند.

وی یک عدد دستگاه آب مقطرگیری برای آزمایش آب، 20 عدد کیت کلرسنجی و تعداد 100 عدد محلول کلر سنجی را از دیگر اقدام  بهداشتی شهرستان بهشهر عنوان و تصریح کرد: کرئولین به میزان 100 لیتر، هلامید و دتول به میزان 100 لیتر، سموم نظیر فایکام و سایپر مترین به مقدار مورد نیاز و نیز یک دستگاه سم‌پاش 100 لیتری، یک دستگاه تست تر روغن خوراکی برای آزمایشگاه مداد غذایی شبکه و  تعداد 500 عدد محلول شست‌وشوی دست، 500 بسته ماسک و 500 عدد دستکش آشپزخانه در راستای پیشگیری از بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده بهشهر استفاده شد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول