اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی رفسنجان:

ایران رتبه 90 در مرگ و میر کودکان را دارد‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طبق آمار جهانی ایران رتبه 90 مرگ و میر کودکان را دارد، هر چند که خوب نیست، اما نسبت به کشورهای دیگر بسیار قابل قبول است.

ایران رتبه 90 در مرگ و میر کودکان را دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس اسماعیلی ‌امروز در جمع بهورزان این شهرستان اظهار داشت: جایگاه خدمات پیشگیری برای ارتقای سلامت نسبت به تکنولوژی بیشتر است و موفقیت‌های خانه‌های بهداشت جای تقدیر دارد.

وی به چالش‌های حوزه بهداشت اشاره کرد و بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی نسبت به 30 سال گذشته متفاوت است و باید به آنها توجه شود.

اسماعیلی افزود: طلاق‌‌، سبک زندگی‌، اعتیاد، بی‌تحرکی، رایانه و ... از مهم‌ترین چالش‌هایی است که سلامت جسمی و روانی افراد را به خطر می‌اندازد و بهداشت مهم‌ترین وظیفه در این راستا دارد.

وی عملکرد و شاخص در هر زمینه را نشان دهنده تلاش در آن بخش دانست و ابراز داشت: اگر میزان مرگ و میز در هنگام زایمان کاهش یافته، نشان می‌دهد که شاخص در این حوزه خوب است و نیروهای مربوطه عملکرد خوبی داشته‌اند.

اسماعیلی به آمار مرگ و میر کودکان در دنیا اشاره و خاطر‌نشان کرد: طبق آمار جهانی ایران رتبه 90 مرگ و میر کودکان را دارد، هر چند که خوب نیست، اما نسبت به کشورهای دیگر بسیار قابل قبول است.

وی دیدگاه‌های معنوی را در نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت مهم‌تر از هر دیدگاهی‌ دانست و افزود: جامعه‌‌ ما‌ سرشار از نشاط و معنویت است و سلامت معنوی بعدی مهمی محسوب می‌شود که نقش اساسی در سلامت جسمی ایفا می‌کند.

اسماعیلی بیان داشت: تعامل با مردم و اجتماع از ویژگی‌های بهورزان است، زیرا ‌در حوزه بهداشت و درمان 75 درصد از مشکلات در بخش بهداشت و تنها 25 درصد آن در حوزه درمان رفع می‌شود.

وی عنوان کرد: طی سال‌های 1900 تا 2000 میلادی امید به زندگی 30 سال افزایش یافته که پنج سال آن به واسطه خدمات پزشکی و 25 سال به واسطه خدمات بهداشتی بوده و این یک سند علمی در دنیا است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول