اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌18 تا 25 آبان ماه جاری

‌چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان برگزار می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس خانه ریاضیات کرمان‌ گفت:‌ چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان 18 تا 25 آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

‌چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان برگزار می‌شود‌

ابوالفضل رفیع‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان هدف این جشنواره را همگانی‌سازی ریاضیات عنوان کرد و اظهار داشت: ما قصد داریم با برگزاری این جشنواره ریاضیات را به گونه‌ای معرفی کنیم که همه مردم در هر شغلی، سودمندی ریاضیات را درک کنند و نسبت به اهمیت آن ارزش قائل شوند.  

وی با تاکید بر نقش ریاضیات در زندگی روزمره همه آحاد مردم افزود: امیدوارم برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای گسترش و ترویج علم توسعه یابد‌ به گونه‌ای که دهه ریاضیات به ماه ریاضیات تبدیل شود و در این ماه همه مردم به فعالیت‌های ریاضی‌وار بپردازند. 

رفیع‌پور در ‌ارتباط‌ با برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ‌گفت: در سومین جشنواره خانه ریاضیات، دانش‌آموزان منتخب کرمانی در پایه دوم دبیرستان به دانشگاه شهید باهنر کرمان دعوت شدند و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند، اما‌ جشنواره چهارم‌ به دانش‌آموزان پایه دوم راهنمایی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: دلیل اصلی تغییر دانش‌آموزان ورودی در جشنواره‌ تولید الگو برای پایه‌های مختلف‌ و به منظور ادامه فعالیت‌ها در این زمینه است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان ابراز داشت: کارگاه‌های طراحی شده در این جشنواره، ایده‌های جدیدی را که مبتنی بر تحقیق و تجربه هستند، برای دستیابی به کلاس‌های درسی پیش‌رو‌ در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

وی همچنین در ‌ارتباط‌ با زمان و مکان برگزاری و نحوه حضور دانش‌آموزان دختر و پسر گفت: 18 آبان را برای دانش‌آموزان دختر و 25 را برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فارس، چهارمین جشنواره ریاضیات کرمان 18 تا 25 آبان ماه جاری‌ در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول